یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه مسأله «حقوق بشر» حساس‌تر و مهم‌تر از پرونده‌سازی هسته‌ای است، گفت: با مدیریت بحران در داخل کشور مانع از این شویم که دیگران برای مداخله توجیه پیدا کنند. اینها دارند علیه ایران پرونده‌سازی می‌کنند تا بتوانند مداخله در ایران را نزد افکار عمومی دنیا توجیه کنند.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با پایگاه خبری جماران افزود: چه در بخش دولت و چه در بخش روشنفکران و دلسوزان همه باید به این فکر کنیم که مشکل ایران باید توسط ایرانی حل شود و ایرانی‌ها بهتر از هرکسی می‌توانند مشکلات خودشان را حل کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد من به دستگاه دیپلماسی این است که قطعنامه‌ها را جدی بگیرد. اینها زمینه‌سازی برای اروپایی‌هاست که به استناد آن مکانیزم ماشه را فعال کنند. چون اتحادیه اروپا از برجام خارج نشده و این حق را برای خودش قائل است که بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند؛ اما بهانه‌اش می‌تواند همین قطعنامه‌های شورای حکام و شورای حقوق بشری باشد که علیه ما صادر می‌شود.  بنابر این دستگاه دیپلماسی ما باید با مذاکره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مسأله را حل کند و بهانه را از دست آنها بگیرد. این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه موضوع حقوق بشر یک مسأله جهانی است و قطعنامه جدید ربطی به برجام ندارد؛ تصریح کرد: اینکه ما قطعنامه را محکوم کنیم، پاک کردن صورت مسأله است. فرض بگیرید که اصلا برجام نبود، ولی اگر تظاهرات در ایران انجام می‌شد، حتما به همین مراحلی که الآن شاهد هستیم منجر می شد.  یعنی حتی اگر آنها برجام را هم اجرا کرده بودند، به این معنا نیست که اجرای برجام ضمانتی به ایران می‌دهد که آنها اصلا در موضوع حقوق بشر مداخله نکنند. بالأخره آنها دنبال سوژه هستند که علیه ایران استفاده کنند؛ این یک مسأله واقعی است.