فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ادامه اعتراضات در کشور؛ وظیفه مجموعه حاکمیت را در این شرایط عدم تحریک معترضان و پیگیری خواسته‌های مشروع آن‌ها دانست.

ناصر ایمانی در گفت و گو با «انتخاب» درباره نحوه مواجهه با اعتراضات گفت: «در ابعاد مختلف می‌توان این موضوع را مطرح کرد و به راهکاری رسید. با بخشی از مردم که معترض هستند باید صحبت شود، آن هم نه صرفا توسط حکومت بلکه توسط کسانی که مردم به آن‌ها اعتماد دارند، مبنی براینکه این شرایط شرایطی نیست که به وجه مطلوبی که آن‌ها تمایل دارند، برسند و با این روند کشور را دچار بحران بیشتری می‌کتند که ضررهایش نصیب خود مردم خواهد شد. آنچه برخی از معترضان می‌خواهند که به آن برسند، محقق نخواهد شد و از جنبه‌های بین‌المللی و اقتصادی فشار بیشتری به کشور وارد خواهد شد. »

وی در ادامه تاکید کرد: «فرهیختگان، نخبگان و صاحبان فکر را باید به تدبیر فرا بخوانیم تا با مردم صحبت و آن‌ها را متوجه شرایط کشور کنند. رسیدگی به خواست آن بخشی از مردم، تا حدی که مقدور است باید توجه شود تا یک آرامش خیالی به آن‌ها داده که بخشی از خواسته‌هایشان پیگیری و محقق خواهد شد.»

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن بیان اینکه مجموعه حکومت در دریافت خواسته‌های مردم مقدار زیادی تاخیر داشته، گفت: «حکومت می‌بایست زودتر از اینها توجه می‌کرد که چه مطالباتی از سوی مردم، بالاخص نسل جوان وجود دارد و به آن اهمیت می‌داد و راهکاری می‌اندیشد تا کار به این نقطه نمی‌رسید.»

وی ادامه داد: «فضای کشور را باید آرام کنند. با آرامش می‌توان خیلی از اقدامات را انجام داد. همچنین دولت باید به سرعت، عمدتا در مسائل اقتصادی و همینطور فرهنگی اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد تا کشور را به آرامش و ثبات برساند. توجه همه را باید جلب کرد که برخی از کسانی که به طور جدی از این اعتراضات حمایت می‌کنند، خواهان آرامش، امنیت و استقلال کشور نیستند و کوچک‌ترین تضعیف مجموعه حاکمیت آثار زیان باری برای کشور دارد که دودش به چشم همه ما خواهد رفت. توجه داشته باشیم که تحریکاتی که دارد از سوی بیگانگان صورت می‌گیرد، بی‌دلیل نیست و آن‌ها هوادار مردم ما نیستند. همچنان که در سالیان گذشته شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ما انجام دادند و ما را تحت فشار اقتصادی گذاشتند. بینش و توجه مردم را باید بالا برد تا بتوانیم به سلامتی از این بحران عبور کنیم.» ایمانی درخصوص وظیفه نیروهای امنیتی تصریح کرد: «نیروهای امنیتی وظیفه مهمی داشته و دارند. بنابراین باید از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. همچنین جدا کردن صف کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند با کسانی که احساسات را تحریک کرده‌اند بسیار مهم است و باید این دو را کاملا از هم تفکیک کنند تا افراد بی‌دلیل مورد مواخذه قرار نگیرند. به باور من مجموعه این اقدامات می‌تواند ما را از این شرایط نجات دهند.»

وی ضمن بیان اینکه دیدار اصلاح‌طلبان با رئیس قوه قضاییه در راستای بخشی از اقدامات صورت گرفته درخصوص صحبت با مردم معترض است، گفت: «هر کسی با هر گرایش سیاسی و اجتماعی اگر خواهان ایران است باید زیر این پرچم متحد شود. اصلاح‌طلب، غیر اصلاح‌طلب، مستقل، اساتید محترم دانشگاه، اهل تدبیر، هنرمندان، ورزشکاران و همه و همه باید به شرایط کشور توجه داشته باشند و در این شرایط کمک کنند و نفت روی این آتش نریزند.»

 این فعال سیاسی اصولگرا در پایان تاکید کرد: «باید آرامش حاکم شود تا بعد مطالبات را پیگیری کنیم. مسلما مطالباتی وجود دارد که در فضای متشنج به هیچ وجه قابل پیگیری نیست.»