رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به وقایع اخیر و بروز ناامنی‌هایی در کشور، گفت: در روز‌های گذشته دشمنان به واسطه یک بهانه کوچک، توطئه و فتنه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند تا مسیر پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند.

 به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح، اضافه کرد: دشمنان با ابهام‌افکنی و دروغ‌پردازی در بستر فضای مجازی، عده‌ای از جوانان و نوجوانان کشور را فریب دادند و این افراد فریب‌خورده ممکن است مسیر آشوبگری را با تهییج عناصر مزدور ادامه دهند که البته مسئولیت و مأموریت فرماندهی انتظامی کل کشور با همکاری سپاه و بسیج این است که با دقت کامل و با رعایت تمامی موازین، امنیت و آرامش کامل را به کشور بازگردانند تا کشور در سایه امنیت مسیر رشد و تعالی خود را طی کند.

 امنیت مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است

باقری با اشاره به لزوم آمادگی در برابر جنگ ترکیبی گفت: نیرو‌های مسلح یک ید واحده و یک مجموعه به هم پیوسته هستند که فقط رنگ لباس‌هایشان متفاوت است و همگی در راستای تأمین امنیت که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است گام برمی‌دارند. وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی نسبت به گذشته جلوه بیشتری پیدا کرده است، افزود: اطلاعات کافی از فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و مراقبت نسبت به آسیب‌های این فضا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. به‌طور قطع ارتقای آگاهی در این رابطه در مصون ماندن افراد از آسیب‌های این فضا می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد؛ لذا تأکید می‌کنم که تمامی فرماندهان ما در سطوح مختلف نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و با مسئولیت‌پذیری کامل در این رابطه حرکت کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: مسئولان و فرماندهان ما باید نسبت به اتفاقاتی که امروز و یا در آینده در فضای مجازی رخ می‌دهد، درک و فهم عمیق داشته باشند و همچنین با احساس مسئولیت و بصیرت کافی خانواده‌ها، کارکنان و دیگر افراد جامعه را نیز نسبت به این فضا آگاه و در این رابطه روشنگرانه عمل کنند.