خبر مهاجرت حمیدرضا رضازاده، فرزند انسیه خزعلی، درست پس از انتشار نقل قولی از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»، توسط دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت؛  معاون زنان رئیس‌جمهور را به چالش اساسی کشاند و او را در مقابل پرسش «فرزند که برود، مادر هم می‌رود؟» قرار داد.

داستان از آنجا آغاز شد که مهدی عرفانی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توئیتر نوشت: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت، که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسولان مراقب گشت ارشاد باشند.»

در گرما‌گرم این توئیت جنجالی و خو‌ش‌تیتر، خبر مهاجرت فرزند خزعلی را برخی فعالان رسانه‌ای در توییتر مطرح کردند. آنها مدعی شدند که طبق اطلاعات و اسنادی که به دست آمده، فرزند انسیه خزعلی چند وقتی است که به کانادا مهاجرت کرده است. پیش از واکنش رسمی انسیه خزعلی هم، برادر وی، مهدی خزعلی این خبر را تایید کرد. چندی پس از آن هم معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، به اخبار مطرح شده درباره فرزندش واکنش نشان داد؛ او در صفحه خود در توئیتر نوشت که «گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آن‌ها در خارج از کشور دفاع می‌کردند.»

خزعلی در ادامه، رفتن فرزند خود به کانادا را تایید کرده، اما آن را از نوع دانش‌بنیانی دانسته و مطرح کرد: «اما امروز... برخی با ذو‌زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند. بی شک... بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.»

واکنش‌ها چه بود؟

این توضیحات انسیه خزعلی، از سوی کاربران و فعالان رسانه‌ای و سیاسی با هشتگ «فرزند که برود، مادر هم می‌رود؟» همراهی شد!

رحمت‌اله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «من اگر جای آقای رئیسی بودم خانم خزعلی را نه به خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به خاطر این نوع سوء‌استفاده سخیف از نامگذاری سال عزل می‌کردم!»

عبدالرضا داوری مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد هم نوشته است: «ضربه‌ای که خارج نشینی فرزند انسیه خزعلی به پروژه تبلیغاتی ستاد دستاورد سازی دولت زد، احتمالا بمب اتم به ناکازاکی و هیروشیما نزده بود. وقتی رئیس جمهور چشمش را بر خارج نشینی فرزند معاونش بسته، اما برای معاون یکی از وزرا که هنوز فرزندش به خارج هم نرفته، خط و نشان می‌کشد!»

محمدرضا مهاجر، فعال رسانه‌ای هم در واکنش خود به این خبر، عنوان کرد: «استاندارد دوگانه می‌تواند هواداران صادق #دولت_ انقلابی را روشن کند که این دولت چه‌قدر تزویر دارد! اینکه فرزند معاون رییس جمهور در خارج از ایران زندگی کند خیلی چیز مهمی نیست، ولی اینکه تزویر می‌کنند و برای مردم نسخه وطن‌دوستی و انقلابی‌گری می‌پیچند و خود آن کار دیگر می‌کنند زشت است!»

داوود حشمتی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با هشتگ «پرروئی_نجومی» در توییتی نوشته است: «خانم همه فهمیدن شازده‌مون رفته خارج چی کار کنیم؟ بگیم برگرده؟  نه نمی‌خواد. این‌ها که نمی‌فهمند، می‌گیم برای تحقق شعار سال رفته. ....»

 خزعلی استعفا داد؟

در ادامه چالش جدید خانم معاون، روز جمعه یک اکانت جعلی با نام انسیه خزعلی از استعفای او خبر داد.

اما ظهر جمعه خزعلی اخبار منتشره درمورد استعفایش در پی حضور فرزندش در کانادا را تکذیب کرد و در توئیتی  نوشت: این قبیل اکانت‌ها جعلی است و متعلق به اینجانب نیست.

اما این توئیت بعد از مدت کوتاهی از توئیتر خزعلی حذف و این شائبه مطرح شد که معاون زنان رئیس‌جمهور در پی این چالش از سمت خود استعفا داده است.