دستگیری قاسم مکارم شیرازی، مشاور عالی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی بسیار حاشیه‌ساز شده است؛ به ویژه که قاسمی در این خصوص نه تنها سکوت کرده بلکه ظاهرا به بیمارستان پناه برده است. برخی این رفتار وی را قهر احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش می‌دانند.

در همین باره عباس عبدی در صفحه توئیتری‌اش نوشت: «گرچه نهایتا نهادهای مربوط مجبور می‌شوند در باره قاسم مکارم شیرازی توضیح دهند، پس بهتره پیش از شکل‌گیری افکار عمومی اطلاع‌رسانی دقیق کنند. این درست نیست که خانمی را به اتهام عادی و آشکار به تلویزیون آورد، ولی در باره این شخص سکوت کرد. پیشنهاد می‌شود کلیپ انتخاباتی او هم منتشر شود.»

روز شنبه نیز اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور عالی وزیر راه در توئیتی نوشته بود: «پرسش‌هایم درباره قاسم مکارم از سوی ‎رستم قاسمی بی‌پاسخ مانده. حتما درباره صرافی عمان، رستوران زنجیره‌ای در عمان، تعامل با پسر وزیر هم ابهاماتی دارم که منتظرم کمر آقای وزیر بهتر شود.»

حاشیه دیگر اما نسبت فامیلی قاسم مکارم شیرازی به آیت‌الله مکارم شیرازی است. در همین ارتباط سایت مکارم دیروز نوشت: «چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین شده است.»

این سایت در ادامه توضیحات خود تاکید کرد که موضوع ارتباطی با دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی ندارد و «شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیّت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان است.»

در بخش دیگری از توضیحات این سایت آمده است: «وی هیچ گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. ثالثاً؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس بر حسب شرایط و توانمندی های خود و بر طبق قوانین می بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. سزاوار است اگر کسی قصد بهره برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود.»