بلومبرگ در گزارش اخیر خود به نقل از مقامات مطلع از گفت‌وگوهای ایران و آمریکا بر سر احیای توافق هسته‌ای مدعی شد که حل اختلافات دو طرف ممکن است چند هفته دیگر طول بکشد. در ادامه این گزارش آمده است: پاسخ‌های واشنگتن و تهران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای کاهش تحریم‌های ایران، از جمله تحریم‌های نفتی، در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌ تهران، موجب افزایش امیدها برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها شده بود.

با این وجود، دو مقام مطلع از مذاکرات در گفت‌وگو با بلومبرگ گفتند که اختلافات بر سر تحقیقات ناظران بین‌المللی در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تقاضای غرامت از سوی تهران در صورتی که دولت آینده ایالات متحده از توافق خارج شود، همان‌گونه که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا چهار سال پیش از توافق خارج شد، همچنان ادامه دارد.  

از سوی دیگر، این گفت‌وگوها به دقت از سوی فعالان حوزه نفت و گاز دنبال می‌شود و مقام‌های سیاسی به دلیل قیمت بالای حامل‌های انرژی و تورم رو به افزایش در سراسر دنیا، از سوی افکارعمومی کشورهای‌شان تحت فشار قرار دارند.  مطابق گفته‌های این مقام اروپایی بازگشت کامل نفت ایران به بازارهای بین‌المللی ممکن است ماه‌ها به‌طول بیانجامد.