رئیس جمهور گفت: دولت تهدیدها و تحریم‌های دشمن را مانع نمی‌بیند و زندگی مردم و پیشرفت کشور را به تحریم‌ها گره نمی‌زند تا دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. این مساله را هم در عمل نشان دادیم و هم در جلسات خصوصی به آنها گفتیم و در تریبون‌های رسمی هم اعلام کردیم که راهبرد ما، راهبردی است که رهبری فرمودند.

به گزارش ایلنا ابراهیم رئیسی در کنگره ملی شهدای روحانی در قم گفت: دولت مسأله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کند، اما مهم‌تر از تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها، قرارگاهی است که برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم و‌ همکاران ما و نیروهای ارزشی و انقلابی فعالانه در این عرصه مشغول تلاش هستند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز راهبرد اصلی دشمن مأیوس کردن مردم و راهبرد نظام اسلامی، امیدوار کردن مردم است، گفت: امروز هر کس بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند، اگر با قلم، قدم و اقدامش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. در مقابل هر کس هر اقدامی در جهت امیدوار کردن مردم داشته باشد، بداند در جهت راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیره رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع بزرگوار و علمای اعلام، حرکت کرده است.

رئیسی اظهار داشت: احزاب و گروه‌ها نیز در جامعه تلاش بسیاری می‌کنند، اما جریانی که امروز در دل مردم جای دارد و مردم احساس می‌کنند که در همه حالات و شرایط با آنها همراه بوده و خودشان در رویدادها پیشقراول و پیشتازند، روحانیون هستند. چه آنکه بالاترین شمار شهدا در میان اقشار مختلف، متعلق به روحانیون است.

رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر در مسایل معیشتی، اگر بخواهیم وضعیت طلاب و فضلا را در حوزه‌ها ببینیم، کمترین میزان دریافتی در کشور مربوط به ایشان است. یعنی در مقابل کمترین دریافتی، بیشترین حضور و جانفشانی و بودن در کنار مردم را از روحانیون شاهد هستیم.

رئیسی خطاب به خانواده‌های معظم شهدای روحانی اظهار داشت: همانگونه که وجود حضرت ابی عبدالله الحسین و خون مطهر شهدا از عالم جهل‌زدایی کرد، خون مطهر شهدای ما امتداد همان خون و جریان عاشورا است و خداوند همانطور که خون ابی عبدالله و علی‌اصغر ۶ ماهه را تضمین کرده، خون شهدای ما را هم تضمین کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این جهل‌زدایی، به ویژه از جاهلیت مدرن که امروز چهره‌اش در عالم برملا شده، از نشانه‌های سحر و به برکت خون شهدا است. آنچه از بیداری اسلامی در منطقه شاهدیم به برکت خون شهداست. رئیسی خاطرنشان کرد: چطور شد که یمن ۷ سال ایستادگی و مقاومت کرد؛ این به برکت خون مطهر شهداست. امروز هر جای عالم را که نگاه کنیم، به برکت خون شهدا شاهد جهل‌زدایی و گره‌گشایی از مشکلات عالم اسلام هستیم.