مدیرعامل بنیاد باران معتقد است که هر تغییر احتمالی در کابینه نیز در عرصه عمل و مدیریت کشور تغییری ایجاد نکرده و منجر به بهبود اوضاع نخواهد بود.

جواد امام در گفت‌وگو با نامه‌نیوز با اشاره به حداقلی بودن و عملکرد ضعیف مجلس مستقر، گفت: «به نظر من این مجلس خودش نمی‌تواند مستقیما تصمیم بگیرد و اول باید از آنهایی که این نمایندگان را به مجلس فرستادند، اجازه بگیرد و بعد عمل کند. آنطور که ایام انتخابات شاهد بودیم خیلی از این افراد که الان وزیر شدند با مخالفت نمایندگان مواجه بودند اما در نهایت رای اعتماد گرفتند. لذا اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم و تصمیم‌گیرندگانی که باعث روی کار آمدن این مجلس و این دولت شدند، با همان نگاه ادامه دهند با تغییر در کابینه هم هیچ اتفاق ویژه‌ای رخ نخواهد داد.»

وی با انتقاد از وزرای رئیسی گفت: «اینها افرادی را انتخاب کردند که اول باید کارآموزی می‌گذراندند و بعد در مسند کار اجرایی قرار می‌گرفتند. الان هم اگر تغییر بدهند اتفاق ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد چون با همان نگاه افرادی مشابه را انتخاب خواهند کرد. تنها چیزی که شاهد بودیم ناکارآمدی کابینه و مجلسی بود که نشان داد جایگاه مجلس را نه تنها در راس امور بلکه در انتهای امور هم نمی‌بیند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد:«اگر قرار باشد مشارکت حداکثری و انتخابات آزاد و عادلانه‌ای نباشد، خیلی دغدغه‌ای برای جلب نظر مردم وجود نخواهد داشت.»