عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره عملکرد مسئولان گفت اگر مصدق نفت را ملی کرد، آقایان در بودجه ۱۴۰۱ در ورود به قرن پانزدهم نفت را فامیلی و پست‌ها را خویشاوندسالاری کردند.

به گزارش منیبان، شهربانو امانی افزود: «پول و ارز می‌دهند که بروند دارو وارد کشور کنند اما وارد نمی‌کنند. نمی‌توانید حساب‌کشی کنید چون رابطه‌ها این کار را می‌کنند. مردم فکر می‌کنند بشکه بشکه نفت صادر می‌کنند، خیر. بشکه نفت واحد سنجش است. وقتی در یک بشکه چند صد هزار لیتری حتی یک سانت، نیم سانت بگویند خالی بوده می‌دانید این چقدر رانت دارد؟ رئیسی یک آدم متدینی است، باید پاسخ بدهد. آقای رئیسی قرار است پاسخ بدهد نه علم‌الهدی و نه کس دیگر.»امانی با اشاره به آرایش کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: «تیم دولت سیزدهم نیروهای درجه سوم و چهارم احمدی‌نژاد و از پایگاه جبهه پایداری هستند اینها هیچ برنامه‌ای ندارند. آش اینقدر شور شده که مدیر مسئول روزنامه کیهان هم می‌گوید کادرسازی و تربیت نیروی انسانی به همین راحتی نیست. بله ما هم می‌دانیم؛ حذف نیروهای کارآمد که خیلی راحت است! مثل آب خوردن در دست آقایانی است که این کار را کردند. دولتی که نخبگان را خانه‌نشین کند و صدای مردم را نشنود، دولت محرومین نیست.»

او افزود: «این دولت نشان داد که چیزی بر سفره مردم اضافه نشده، مانند همان زمان که گفتند نفت را سر سفره مردم خواهند آورد اما نتوانستند پول نفت را بیاورند و حتی بنزین را هم چند برابر گران کردند. در حقیقت مردم فراموش نکرده‌اند که وقتی نفت بشکه‌ای ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار هم فروخته شد، اما باز هم سفره آنها کوچک‌تر شد. مشکل این است که رقابت‌های به درون اصولگرایان کشیده شده است این جریان فکر می‌کند همه را حذف کرده‌اند حتی می‌گویند کلمه اصلاح‌طلبی مشکل‌زاست اما امروز با خودشان هم رقابت می‌کنند و به خودشان هم رحم نمی‌کنند.»

امانی گفت: «در نتیجه کشمکش‌های اصولگرایان مردم بی‌پناه می‌شوند. سالیان سال است هشدار می‌دهند و زنگ‌ها را به صدا درآورده‌اند که این مسیری که می‌روید، کشور را به بن‌بست می‌رساند. نمی‌شود که بگوییم مردم فعلاً گشنگی بکشید، آن هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی سخت می‌شود و مردم در شرایط بسیار بسیار سختی دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی می‌گویند تحریم‌ها را دور می‌زنیم چگونه دور می‌زنند؟ هزینه دور زدن تحریم‌ها را چه کسی پرداخت می‌کند و سود آن به جیب چه کسی می‌رود؟»

این چهره اصلاح‌طلب با اشاره به صحبت‌های رئیسی مبنی بر فروش نفت مانند پیش از تحریم و بازگشت پول آن اظهار کرد: همان‌طور که نزدیک به هزار میلیارد دلار در دولت احمدی‌نژاد با همان استراتژی تحریم‌ها به چرخه اقتصادی برنگشت، پولی که رئیسی از آن صحبت کرده هم برنمی‌گردد. گفته شده از انگلستان ۴۰۰ میلیون پوند دریافت شده، کجا هزینه شد؟! یک شندر غاز به حساب سرپرستان خانواده به اسم یارانه واریز کردند، که خدا هدایت کند کسی که این یارانه را در دامن مردم گذاشت، پوپولیسم اینجوری است. در حال حاضر نکته این است که دولت رئیسی درباره پول‌های دریافتی به مردم گزارش داد؟

الان کدام کاردان در دولت آقای رئیسی کار می‌کند؟!

امانی با اشاره به سیاست‌های تورم‌زای دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: از یک طرف شعار می‌دهند که فلان قدر ارز بریزند داخل بازار، دلار می‌شود ۱۵ هزار تومان خوب این ارز دست کیست؟ مگر ما الان بخش خصوصی داریم؛ بخش خصوصی نداریم. یک بخش نظامی- اقتصادی سیاسی است همانطور که روحانی گفت اقتصاد را سیاست به گروگان گرفته است. در دولت روحانی وزیر توانمندی مثل آقای زنگنه بود که وقتی کناره‌گیری می‌کند، اوپک برایش ادای احترام می‌کند، الان کدام کاردان در دولت آقای رئیسی کار می‌کند؟! در دولت گذشته هم مداخله داشتند، در سایه بودند، مستقیم در رأس امور نبودند اما دخالت می‌کردند. همین دولت و مجلس چه کار می‌کنند؛ بودجه ریزگردها را حذف کردند که الان توفان نمک و گرد و غبار دامن کشور را رفته است.وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم فقط این دولت مقصر است، می‌خواهم بگویم محیط زیست ویرانه است. وقتی که کسی مثل ابتکار برنامه داشت، سعی کردند حتی در دولت دوازدهم محدودترش کنند و محیط زیست را ویران‌تر کنند خب الان بیایند پاسخ بدهند. تالاب‌ها را چه کسی خشکاند؟ هورالعظیم را چه کسی خشکاند؟ سیل ۹۸ چگونه اتفاق افتاد؟ پروژه‌های ملی را چه کسی اجرا کرد؟ لذا نتیجه چنین اقتصاد نظامی و سیاسی به افزایش مشکلات مردم ایران است.