وزیر امور خارجه با سازنده توصیف کردن مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی، گفت: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار، مصمم است و طرف آمریکایی باید به جای زیاده‌خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

به گزارش ایرنا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با نیکلا سلاکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان موضوعات مورد اهتمام مشترک دوجانبه، منطقه و جهان از جمله روند بحران اوکراین و مذاکرات وین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه صربستان ضمن سوال از نتایج مذاکرات وین، ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین هر چه سریع تر به نتیجه مطلوب برسد.

نیکلا ساکوویچ با تشریح موضع کشورش در خصوص کوزوو و همچنین بحران اوکراین، بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و استفاده از مسیر دیپلماتیک برای حفظ و گسترش صلح در منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است. طرف آمریکایی باید به جای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

وزیر خارجه همچنین مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی را در مسیر رسیدن به توافق سازنده خواند.

امیرعبداللهیان نقش اتحادیه اروپا به ویژه تلاش‌های جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا را فعال خواند.