تحلیل‌گر ارشد روابط بین‌الملل گفت: هم آمریکا و هم ایران نیازمند حل مساله برجام هستند. بایدن هم احتیاج دارد که مسئله برجام را حل کند تا بتواند برگ برنده‌ای را جلوی کنگره بگذارد و این موقعیت متزلزلش را جبران کند و ما هم با مشکلات فراوانِ اقتصادی مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، علی بیگدلی با ارزیابی شرایط امروز پروسه احیای برجام و توقف ایجاد شده در مذاکرات وین به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر مسئولیت آمریکا در طولانی شدن مذاکرات اشاره کرد و گفت: آقای امیرعبداللهیان فقط آن قسمت را می‌بیند و قضاوتش مربوط به منافع ایران و خواست ایران است.

وی افزود: اگر ایشان در یک فضای عمومی نگاه کند، شاید این قضاوت نیمی از قضاوت‌هایی است که می‌توان انجام داد. باید به این مساله توجه داشته باشیم ‌که الان در منطقه حلقه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی جدیدی در حال شکل‌گیری است؛ خصوصاً نشست شرم‌الشیخ و نشست نقب که نشان می‌دهد موقعیت ژئوپلتیک منطقه تغییر پیدا می‌کند و آقای اردوغان هم اعلام آمادگی کرده که به این حلقه بپیوندد، اردن به همین شکل و در آینده نزدیک عربستان هم به حلقه‌ای که در نشست اسرائیل شکل گرفته، خواهد پیوست و هرچه می‌گذرد این دایره امنیتی، سیاسی و نظامی علیه ما تنگ‌تر می‌شود و عرصه را بر ما تنگ می‌کنند.