نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی گفت: با توجه به پتانسیل موجود در دستگاه سیاست خارجی، دیپلماسی اقتصادی کشور تقویت شود که متأسفانه سفرای فعلی ما اعتقاد و توانمندی انجام این کار را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در نطق میان‌دستور صحن علنی دیروز یکشنبه ۱۱ مهرماه مجلس گفت: موضوعات و مشکلات کشور به گونه‌ای است که با سه جلسه مجلس در هفته قابل رفع نیست. پیشنهاد می‌دهم مجلس و دولت در قالب یک فعالیت جهادی شبانه‌روزی یک‌ماهه برای اصلاح و تصویب لوایح بر زمین مانده و قوانین گذشته و اولویت‌دار برای به روزرسانی و شکستن بروکراسی دست و پاگیر اقدام عاجل صورت دهند. موضوعاتی مثل طرح شفافیت باید سریعاً در صحن مجلس طرح شود و به تصویب برسد.

وی افزود: لازم است که دیپلماسی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. با توجه به پتانسیل موجود در دستگاه سیاست خارجی، دیپلماسی اقتصادی کشور تقویت شود که متأسفانه سفرای فعلی ما اعتقاد و توانمندی انجام این کار را ندارند.

سعادتی خاطرنشان کرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه باید در اولویت دستگاه دیپلماسی کشور باشد. البته در اینجا لازم می‌دانم در خصوص تحولات در کشورهای همسایه شمال‌غرب به خصوص کشور آذربایجان هم نکاتی را یادآور شوم.

وی اظهار داشت: یقیناً حکومت آذربایجان مساعدت‌ها و حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران را در حفظ تمامیت ارضی آن کشور در دوره‌های گذشته فراموش نکرده. برای ایران اسلامی در مباحث ژئوپلتیک، ایران حضور صهیونیست‌ها را در مرزهای خودش را نمی‌پذیرد و نمی‌توانیم اجازه بدهیم دشمنان و تروریست‌ها خود را در اطراف مرزهای ما مجهز کنند و به هیچ‌عنوان تغییر مرزی را در مناطق شمال‌غرب کشور را قبول نمی‌کنیم. انتظار این است که همسایگان اصل حسن همجواری را رعایت کنند و خود را بازیچه دست رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قرار ندهند. از مجاهدت‌های کادردرمان در موضوع واکسیناسیون کرونا صمیمانه تشکر می‌کنم.  نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: توجه خاص آقای رئیس‌جمهور به مناطق محروم و پیگیری شبانه‌روزی مشکلات و حضوری میدانی در این مناطق و حتی صبح‌های جمعه موجب امیدواری مردم است، هر چند به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید دقت شود این قول‌ها حتماً محقق شود و درنهایت با تعیین روزشمار برای تعیین وعده‌ها موجبات احیای اعتماد و امید مردم فراهم شود.  وی خاطرنشان کرد: از مجموعه دولت درخواست می‌کنم نسبت به انتصاب نفرات کلیدی در ساختار دولت و وزارتخانه‌ها تسریع کند. انتخاب سریع و صحیح استانداران، انتخاب رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وزرا می‌تواند باعث گشایش در مشکلات مردم شود. در حوزه سهام عدالت امیدوارم هر چه سریع‌تر وضعیت جاماندگان از دریافت سهام عدالت مشخص شود و از وزیر اقتصاد درخواست دارم امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون سهام عدالت را در جلسات شورای عالی بورس فراهم آورد و در خصوص مدیریت و مالکیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر به قانون عمل شود و از دخالت سازمان خصوصی‌سازی حتما پرهیز شود.  نماینده مردم بابل با بیان اینکه افزایش غیرمنطقی هزینه‌های برق و گاز توسط دولت گذشته نارضایتی‌های عمومی بسیاری را در مردم ایجاد کرده و مبالغ قبوض بعضاً چهار برابر شده. از وزیر نیرو می‌خواهم سریعا این مشکل را حل کند.