وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد.

به گزارش «ایلنا»،‌ «محمدجواد ظریف» دیروز (شنبه) در حاشیه «مجمع دیپلماسی آنتالیا» در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز تأثیر تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام گفت: «مذاکرات درباره برجام در جریان است. احتمال خوبی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی ما توافق حاصل شود. ما اواسط آگوست (اواسط مرداد) کنار می‌رویم (دولت را تحویل می‌دهیم) و فکر می‌کنم به احتمال زیاد خیلی قبل از این تاریخ بتوانیم به توافق برسیم.»

احتمال حصول توافق در وین در ششمین سالگرد برجام

در همین راستا دیپلمات ارشد روسیه در وین نیز از برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص حصول توافق در مذاکرات وین هم‌زمان با سالگرد برجام استقبال کرد.

میخائیل اولیانوف، سرپرست هیات روسیه در مذاکرات برجامی وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر دستیابی طرف‌های مذاکره‌کننده در وین به توافق نهایی تا روز ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) و همزمان با ششمین سالگرد حصول توافق برجام استقبال کرد و به طور تلویحی آن را محتمل دانست.

اولیانوف در پاسخ به توئیت اخیر خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال که نوشته بود «آیا کسی حاضر است بر سر حصول توافق در مذاکرات وین در روز ۱۵ ژوئیه شرط ببنند؟» نوشت: موقعیت شغلی من اجازه شرط‌بندی نمی‌دهد اما این ایده را دوست دارم که روز ۱۵ ژوئیه به عنوان یک تاریخ هدف باشد، روزی که ششمین سالگرد شکل‌گیری برجام است.