سرپرست حجاج ایرانی از محدودیت اعمال شده برای حضور زائران خارجی درحج ۱۴۰۰ انتقاد کرد و گفت: برای دومین سال، زائران ایرانی ازحضور درکنگره حج محروم شدند؛ این درحالی است که عربستان می‌توانست با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم این مشکل را برطرف کند.

به پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با آغاز هفته حج و دهه کرامت، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیروز در گفت وگویی به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در هفته حج پرداخت. وی با گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: حج در اسلام، اهمیت و ارزش بسیار والایی دارد و همین سب است که حج را در فروع دین اسلام قرار گرفته است. بنابراین ضرورت دارد با معرفی درست و دقیق این فریضه بزرگ، مردم بیشتر با معارف و اسرار آن آشنا شوند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تصمیم عربستان درمورد حج تمتع سال جاری تصریح کرد: متاسفانه امسال هم زائران بیت‌الله الحرام خارجی از انجام مناسک حج تمتع محروم شدند و عربستان اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم را با ظرفیت محدود تنها با حضور۶۰ هزار زائر برگزار می‌کند.

وی یکی از آثار برگزاری حج را حل مشکلات جهان اسلام عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر حج، واقعاً حج ابراهیمی باشد در این صورت می تواند مشکلات امت اسلامی را برطرف کند.