سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه همه مقدمات و زمینه سازی های فنی و زیرساختی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه فراهم است، گفت: در این دور از انتخابات بیش از ۵۹ میلیون واجد شرایط رای دهی داریم.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل موسوی با بیان این موضوع که ستاد انتخابات کشور آماده برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری است، اظهار کرد: در کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن و یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و امید بر این است که با حضور این افراد مشارکت حداکثری در کشور داشته باشیم. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص افزایش تعداد صندوق های رای در این دور از انتخابات به خاطر تداوم بیماری کرونا در کشور گفت: امسال شرایط کشور به لحاظ بیماری کرونا خاص و ویژه است و برای همین، ستاد انتخابات کشور افزایش تعداد شعبه های اخذ رای را به عنوان مکانیسمی برای جلوگیری از تجمع و شلوغی رای دهنده در شعبه های اخذ رای در دستور کار قرار داده است. در کنار افزایش شعبه های اخذ رای، شعبه های سیار هم برای اخذ رای از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تعرفه‌های ارسال شده به استان‌ها و تفاوت تعرفه‌های چهار انتخابات نیز گفت: تعرفه‌های انتخابات هر یک از چهار انتخابات (ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری) بر اساس تعداد افراد مورد نیاز طراحی و چاپ شده است.

موسوی با تشریح اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در واقع برای انتخابات ریاست جمهوری که نیاز به انتخاب یک نفر است، در تعرفه آن فقط جای نوشتن اسم یک نفر در نظر گرفته شده است، اما در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که برای تهران ۳ نفر و سایر استان‌ها یک نفر است، تعرفه متناسب با آن طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برای هر کدام از حوزه‌های انتخابیه یک نفر انتخاب خواهد شد که تعرفه آن نیز متناسب با آن یک نفر تعریف شده است. موسوی در بخش دیگری از صحبت هایش خاطر نشان کرد: طبق قانون برای شوراهای شهر و روستا، تعرفه‌ها به خاطر تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها متفاوت خواهد بود. وی در این خصوص گفت: متناسب با جمعیت شهرها و روستاها، شوراهای سه نفره، پنج نفره، هفت نفره، نه نفره، یازده نفره، سیزده نفره، پانزده نفره و در نهایت در شهر تهران ۲۱ نفره داریم، بنابراین اندازه تعرفه‌ها متناسب با اعضای شورای شهرها و روستاها متفاوت خواهد بود و آن جایی که اسم نامزدها نوشته می‌شود، تعدادشان متناسب با اعضای اصلی آن شورا است.