دبیر پیشین شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی درگذشت.

اکبر ترکان از اعضای  مؤسس حزب اعتدال و توسعه و دبیر پیشین شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت تدبیر و امید در اثر بیماری دیابت در گذشت.

پسر ترکان در اینستاگرام این خبر را تایید کرد.

اکبر ترکان  متولد ۱۳۳۱ و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف بود. وی در دولت های اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به ترتیب وزیر دفاع و وزیر راه و ترابری بود.

سپس از تیرماه سال ۱۳۶۰ تا مرداد ۱۳۶۱ استاندار ایلام و از تیر ۱۳۶۲ تا بهمن ۱۳۶۳ به عنوان استاندار هرمزگان مشغول به کار شد.

از ترکان به عنوان تنها فرد غیر نظامی که به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید یاد می کنند. همچنین این فعال سیاسی چهار سال در  دولت اول احمدی نژاد با سمت معاونت در وزارت نفت فعالیت می کرد.

با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان کاندیدای انتخاباتی در سال ۱۳۹۲ ترکان با عنوان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی او  شروع به فعالیت کرد و با تشکیل دولت تدبیر و امید در همان سال، به عنوان رئیس گروه مشاوران رئیس جمهور مشغول به فعالیت شد. ترکان یکی از اعضای اصلی تشکیل دهنده حزب اعتدال و توسعه بوده و از او به عنوان حامی جوانان در دولت اول حسن روحانی یاد می شود.