طی روزهای اخیر، افراد شاخص و گروه‌های مختلف در تماس با علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، خواستار کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.  

صالحی در این باره به تسنیم گفت: فعلاً تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته‌ام و ترجیحم بر نیامدن هست ولی طی این ایام تماس‌های متعددی از گروه‌های مختلف گرفته شده و محبت‌های زیادی داشته‌اند؛ لذا من به احترام این درخواست‌ها درحال بررسی موضوع هستم. اگر تصمیم قطعی به کاندیداتوری گرفتم به صورت مستقل در انتخابات حاضر خواهم بود.

در همین ارتباط علی محمدنمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه حضور دکتر صالحی در انتخابات خبر خوبی است، به ایلنا گفت: نقطه قوت آقای صالحی همکاری با ظریف است و با توجه به اینکه آقای ظریف نمی‌‌آید و اگر احتمال را بر این بگذاریم این کار یک هماهنگی بوده است، زمینه برای اینکه بتواند رأی بخش خاکستری را جمع کند، بسیار زیاد است. وی افزود: اگر این خبر درست باشد، نام آقای صالحی می‌تواند به فهرست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات ایران که چندی پیش منتشر شد، اضافه شود. البته آن لیست به ۱۳ نفر کاهش پیدا کرد چرا که جناب آقای ظریف حاضر به ثبت‌نام در این دوره از انتخابات نشده است.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر آقای صالحی توسط جبهه اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌ها و دیدگاه‌های ایشان پسندیده شود، در همین روزهای باقی مانده می‌تواند نظرات را به خود جلب کند و بعد از خروج از روند شورای نگهبان، کارها آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است اگر نظر سنجی‌های علمی اثبات شود، آقای دکتر صالحی بیشترین رأی را دارد و احتمال رأی‌آوری ایشان از دیگران بیشتر است و ممکن است ائتلاف حول محور ایشان انجام گیرد.