عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد ذاتی خود محروم شوند ممکن است کسی که از نظر مواضع به ما نزدیکتر باشد را حمایت کنیم؛ «علی لاریجانی» از جمله چهره‌هایی است که می‌توان درباره او بحث کرد و تصمیم گرفت.

محمد عطریانفر در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: همت اولیه کارگزاران این است که در یک اجماع همه جانبه به محوریت «سیدمحمد خاتمی» بتوانیم به شخصیتی جامع‌الاطراف که حداقل سه ویژگی مهم را دارا باشد، برسیم.

وی در توضیح سه شرط فوق، گفت: فرد مورد نظر باید از سوی جامعه به عنوان چهره‌ای مثبت و موجه شناخته شود و مردم نسبت به او توافق نظر داشته باشند. ویژگی دوم این است که بتواند اجماع نخبگانی - سیاسی اصلاح‌طلبان را نمایندگی کند و فصل مشترک همه نیروهای دلسوز در جبهه اصلاحات باشد. مشخصه سوم این است که ارکان عالی‌رتبه و مقامات ارشد نظام سیاسی کشور نسبت به آن شخص حسی همدلانه و موافق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: «محسن هاشمی» از جمله چهره‌هایی است که واجد این ویژگی‌ها است. «محمدجواد ظریف» هم به عنوان شخصیتی غیرحزبی شرایط حمایتی ما را دارد.

عطریانفر درباره نسبت «اسحاق جهانگیری» با حزب کارگزاران سازندگی و نظر حزب درباره نامزدی او، گفت: جهانگیری از برجسته‌ترین نیروهای حزب است. اعضا به او تعلق خاطر زیادی دارند. مسلما اگر جبهه اصلاحات و شخص «اسحاق جهانگیری» موافق نامزدی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشد، بی‌تردید جزو گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود اما تا جایی که اطلاع داریم، جهانگیری تا این لحظه برای نامزد شدن اعلام موافقت نکرده است.

عطریانفر درباره نظر طیفی از کارگزاران نسبت به «علی لاریجانی» در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. اگرچه من جناب علی لاریجانی را شخصا و به صفت فردی انسان صالح و شایسته برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری می‌دانم، اما به هر حال او اصولگرا است و تجربه خود را در بستر اصولگرایی طی کرده است.