رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون با وزیر امور خارجه برای توضیح درباره فایل صوتی منتشره، موضع نمایندگان به قدری محکم بود که برخی می‌گفتند نگران سکته وزیر هستیم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی دیروز مجلس و در تذکری مستند به ماده 75 آئین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات محمود احمدی بی‌غش مبنی بر اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس در مقابل سخنان ظریف «کاه» است، اظهار کرد: اینکه جایگاه‌های قانونی را تضعیف کنیم، درست نیست. زیرا تخریب و داد زدن کار ساده‌ای است ولی باید مشخص شود که این سخنان تا چه میزان مستند است. وی با اشاره به جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با دعوت از وزیر امور خارجه انجام شد، گفت:‌ در این نشست برخی از نمایندگان می‌گفتند که حتی نباید اجازه ورود وزیر به کمیسیون داده می‌شد در حالی که برای شفاف سازی این دعوت انجام شد و حتی تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک رییس جمهور نیز در حضور وزیر به تصویب رسید.

ذوالنور با بیان اینکه مردم مطالبه دارند که کمیسیون کار خود را به درستی انجام دهد،‌ افزود:‌ اعضای کمیسیون در این جلسه دیدگاه‌ها و سخنان خود را با صلابت بیان کردند تا آنجا که احتمال سکته وزیر نیز بود. اما در نهایت از پاسخ وزیر قانع نشدند. البته آقای احمدی بیغش در همان روز نیز با الفاضی به کمیسیون حمله کردند که از وی می‌خواهیم ادب و احترام را رعایت کنند. محمود احمدی‌بیغش، نماینده شازند در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی گفت: «با کمال تاسف کمیسیون امنیت ملی با مشورت رئیس مجلس فردی که به کشور خیانت کرده را دعوت و او هم از سرخودخواهی مانند افراد سرمست از باده بی‌ترس و واهمه نیمی از تنه خود را به صندلی کمیسیون تلفیق ول کرده و آنگاه فهمیدم این آدم نه تنها از وطن‌فروشی و گستاخی پشیمان نبود بلکه تمام نمایندگان حاضر در کمیسیون را کاهی در برابر خود می‌دید.»