فعال سیاسی نزدیک به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درباره توانایی مجتبی ذوالنوری برای کسب ۱۶ میلیون رأی گفت: اگر آقای ذوالنوری هم تک نامزد جریان اصولگرایی بشود تحقیقا این رأی را می‌آورد. او توانایی‌های خوبی در کلام و بیان دارد و بر درسی که خوانده مسلط است و حوزه هم قبولش دارد.

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه هم اکنون در دوره یازدهم مجلس با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری می‌کند، درباره کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: آقای ذوالنوری نسبت به افرادی که امروز در جریان اصولگرایی نامشان مطرح می‌شود، توانمندتر و قوی‌تر است. او در حوزه‌های فنی مخصوصا بحث هسته‌ای و برجام تسلط دارد و در مجموع فردی عاشق، منصف و توانمند محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در مقایسه مجتبی ذوالنوری با سردار محمد گفت: آقای ذوالنوری خیلی از سردار سعید محمد تواناتر و جامع‌تر است. آقای سردار محمد در حوزه عمرانی کار کرده، حال آنکه آقای ذوالنوری علاوه بر حوزه عمرانی و فنی، در مباحث حوزوی و سیاست خارجی نیز تسلط دارد. آقای ذوالنوری می‌خواهد یک دولت اصولگرا حداکثری تشکیل دهد و این توانایی را دارد.

وی ذوالنوری را جزء ۵ نامزد اول اصولگرایان خواند و درباره پایگاه اجتماعی ذوالنوری ادامه داد: آقای خاتمی وقتی کاندیدا شد مسئول کتابخانه ملی بود، بعد جریان اصلاحات یکدست و هماهنگ از آقای خاتمی حمایت کرد وقتی نتیجه انتخابات اعلام شد، خود آقای خاتمی هم این نتیجه را باور نمی‌کرد. آقای احمدی نژاد هم وقتی کاندیدای ریاست جمهوری شد، کسی او را قبل از شهرداری تهران نمی‌شناخت، جریان اصولگرایی برای حمایت از او یکدست شد و او رأی آورد. گفته شد که خود آقای احمدی‌نژاد باور نمی‌کرد این رأی را بیاورد.

حسن بیگی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ یادآور شد: اگر آن دوره ۱۰ کاندیدا از جریان اصولگرایی حضور داشتند طبیعتا آقای رئیسی آن رأی را نمی‌آورد ولی وقتی تعداد کم شد و در نهایت آقای قالیباف کنار رفت، طبیعتا رأی اصولگرایی متمرکز در سبد ایشان قرار گرفت.