یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صحبت‌های مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارتباط ایران با گروه القاعده را کذب خواند و گفت: ایران هیچ همکاری و ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با ایلنا، در این باره با بیان اینکه پمپئو در کنار ترامپ که از هیچگونه توازن عقلانی و منطقی برخوردار نیست، افزود: پمپئو در روزهای اولیه حضورش در وزارت خارجه در یک بیانیه‌ای  ۱۲ شرط برای جمهوری اسلامی ایران گذاشت که با بی‌اعتنایی ایران رو به‌رو شد. امروز هم در روزهای پایانی دولت ترامپ که تقریباً ۹ روز بیشتر نمانده، همان صحبت‌ها و بیانیه‌دادن‌ها را در ارتباط با ایران مطرح می‌کند و می‌گوید بین جمهوری اسلامی ایران و القاعده ارتباط است که یک حرف ناحق و سراسر کذب و دروغ است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران با هر گروهی که توسط شورای امنیت سازمان ملل تروریستی اعلام شده است مبارزه می‌کند، ما با القاعده و داعش مبارزه کردیم و شهادت سردار بزرگ ما شهید سلیمانی گواه همین مطلب است.

وی اضافه کرد: خود آمریکایی‌ها حامی تروریست هستند. آنها القاعده و داعش را به وجود آوردند و از آنها حمایت لجستیک کردند و مستندات زیادی وجود دارد که این تروریست‌ها در عراق و سوریه از طریق هواپیماهایی که به ظاهر آب و غذا به مردم می رسانند به گروه‌های تروریستی سلاح می‌رسانند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: آنها چند سال پیش گفتند که بن لادن را کشته‌اند و سپس جسدش به دریا انداخته‌اند؛ در صورتی که هیچ مدرکی درباره این ادعا وجود ندارد یا گفتند ابوبکر بغدادی را در یکی از روستاهای حلب کشتند و بازهم مدرکی وجود ندارد .

گلرو با بیان اینکه ایران همیشه با گروه‌های تروریستی مبارزه کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ گروه تروریستی همچون داعش و القاعده ارتباطی نداشته و استنادش مبارزه‌ با تروریست‌ها و شهادت سردار سلیمانی است.

نماینده سابق کشورمان در سازمان ملل متحد تاکید کرد: شهید سلیمانی عمر خودش را در منطقه در مبارزه با تروریست گذاشت، اما ایالات متحده آمریکا این فرمانده ضد تروریست را به شهادت رساند. بنابراین حرف آقای پمپئو هیچ اعتباری دیگر ندارد و در این روزهای آخر ایشان باید به فکر مجازاتی باشد که سایه به سایه ایشان را به دلیل جنایاتی که در منطقه مرتکب شده است تعقیب می‌کند.

گفتنی است تابستان امسال ترور یک زن و مرد در خیابان پاسداران ایران، منجر به ادعای حضور نیروهای القاعده در ایران شد. در حالی که ایران این دو فرد را تبعه لبنانی اعلام کرد، روزنامه نیویورک تایمز اما مدعی شد که مرد ترور شده ابومحمد المصری، رهبر شماره دو القاعده و زن همراه او عروس بن لادن، همسر حمزه بن لادن بوده که توسط موساد ترور شده‌اند.