رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می‌توانیم کار را شروع کنیم.

به گزارش اداره‌کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، «علی اکبر صالحی» در برنامه تلویزیونی«قرار قاسم»‌ از نامه ایران به‌آژانس درباره تولید سوخت ۲۰ درصد خبر داد و گفت: ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم اما دولت آیین نامه‌ای در خصوص چگونگی اجرای آن ابلاغ کرده و بعد از آن رئیس‌جمهوری باید دستور اقدام صادر کند.

وی در خصوص آغاز تولید سوخت ۲۰ درصد گفت: نامه‌ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین داده‌ایم که تسلیم آژانس شود و بازرسان بیایند فک پلمپ کنند.

وی با بیان اینکه تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم، تاکید کرد: ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم اما دولت آیین نامه‌ای در خصوص چگونگی اجرای آن باید ابلاغ کند و بعد از آن رئیس جمهور باید دستور اقدام صادر کند.

صالحی با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سردار سلیمانی و المهندس و همراهان شهیدشان گفت: این شهدای عزیز اسوه‌هایی هستند که باید به ملت و نسل‌های آینده معرفی شوند تا این نسل‌ها بتوانند راه خود را پیدا کنند.