روابط عمومی ارتش از «شلیک موفق» موشک کروز ساحل به دریای «قادر» در مراحل اصلی رزمایش مشترک «ذوالفقار۹۹» ارتش علیه اهداف سطحی خبر داد.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد، در این مرحله از رزمایش این موشک با شلیک از ساحل به دریا هدف شناور را در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

شهرام ایرانی، سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت، نیروی دریایی راهبردی ارتش طیف متنوعی از موشک‌های کروز دریایی را در برد‌های مختلف در اختیار دارد.

 پهپاد کمان عملیاتی شد

پهپاد رزمی کمان-۱۲ با پرواز بر فراز منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت از پیش تعیین شده خود شامل رصد و پایش منطقه رزمایش را با موفقیت انجام داد. پهپاد رزمی کمان-۱۲ اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و توسط متخصصین نیروی هوایی ارتش طراحی و تولید شده است. همچنین در ادامه این سناریو از رزمایش، پهپادهای ابابیل نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن «قائم» موفق به انهدام اهداف خود در منطقه رزمایش شدند.

شلیک موشک سطح به سطح «نصر»

یگان‌های شناوری نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک کروز «نصر» اهداف سطحی خود در دریا را منهدم کردند. امیر دریادار دوم، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش ۹۹ با اعلام این خبر، گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش ذوالفقار ارتش ۹۹، یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش با اجرای آتش موشکی اهداف سطحی خود در دریا را مورد اصابت قرار دادند.

یادآور می‌شود مراحل اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش، از صبح پنجشنبه با رمز مقدس یا «سیدالشهدا (ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با گسترش یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی و پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیروهای جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.