وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهوری لبنان، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرف‌های سیاسی در صحنه داخلی لبنان، شرایط پایداری در این کشور شکل گیرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، آخرین دیدار محمد جوادظریف در سفر به لبنان، عصر دیروز در قصر بعبدا و با میشل‌ عون رئیس‌جمهور لبنان انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مراتب همدردی و همبستگی رئیس‌جمهور و مردم ایران را به رئیس‌جمهور و مردم لبنان برای انفجار اخیر در بندر بیروت اعلام کرد.

ظریف با تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی که امروز چهاردهمین سالروز آن است، آن را به‌عنوان نشانه‌ای از غلبه مردم لبنان بر سختی‌ها و عبور موفق از شرایط حاضر یاد کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ادامه کمک‌ها به لبنان تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرف‌های سیاسی در صحنه داخلی و انسجام لبنان، شرایط پایداری در فضای سیاسی این کشور شکل گیرد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان نیز در این دیدار از اعلام همبستگی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با انفجار در بندر بیروت قدردانی کرد.

ایران برای رفع نیازهای شرایط حاضر لبنان آمادگی دارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دولت این کشور در رفع نیازهای شرایط حاضر لبنان اعلام کرد و دیدگاه دوطرف در این زمینه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در دیدار با نبیه بری ضمن ابراز همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان در حادثه انفجار در بندر بیروت، چهاردهمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه را نیز تبریک گفت.