معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مجلس نظر شورای نگهبان را تامین کند تا قبل از انقضای مهلت قانونی سرپرست وزارت صمت، رئیس‌جمهور بتواند دو وزیر برای وزارت بازرگانی و صنعت و معدن معرفی کند.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه سرنوشت وزارت صمت به دست مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس دهم طرحی را با عنوان تشکیل وزارت بازرگانی تهیه کردند که این طرح به شورای محترم نگهبان ارسال شد، این طرح دارای فرازهای متعدد و احکامی است که اجازه می‌دهد به دولت وزارت بازرگانی تشکیل شود.

وی افزود: شورای نگهبان اصل طرح را تایید کرد، اما نسبت به تبصره یک آن ایراد گرفت، این طرح به مجلس شورای اسلامی برگشت، چون از جهت قانونی مادامی که مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد تا زمانی که مجلس شورای اسلامی نظر شورای نگهبان را تامین نکند، کماکان در دستور باقی می‌ماند، بنابراین مصوبه از مجلس دهم به یازدهم منتقل شد و اکنون در دستور کار مجلس باقی است.

امیری ادامه داد: در این خصوص با آقای قالیباف صحبت کردم، با رئیس محترم کمیسیون اجتماعی نیز صحبت کردم، حل این قضیه هم کار ساده‌ای است یعنی می‌شود از جهت حقوقی به نوعی نظر شورای نگهبان را تامین کرد که مشکل دولت حل شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: از نظر حقوقی برداشت ما این است که آنچه مجلس دهم تصویب کرد، تشکیل دو وزارت بازرگانی و صنعت معدن است، الان هم در فرجه قانونی هستیم، درخواست من از رئیس مجلس و نمایندگان این است که هرچه سریعتر درخواست ما را اجابت کنند و مصوبه را در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دهند و قبل از انقضای مهلت قانونی سرپرست وزارت صمت تعیین تکلیف شود که رئیس جمهور بتواند دو وزیر به مجلس معرفی کند.