سخنگوی دولت اعلام کرد که درباره سند همکاری 25 ساله با چین هیچ نکته محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد 25 ساله با دولت چین اظهار کرد:  حاضریم با  هر کشوری که حاضر به مشارکت بلندمدت و در راستای اعتماد متقابل هستند این تجربه را تکرار کنیم و تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر و از این جنس شایعات نداشته‌ایم.

ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو ابلاغ نشده  است

سخنگوی دولت درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو گفت: در یک کارگروه مشترک ارزی این طرح عنوان شد، ولی در این خصوص از سوی وزارت صمت و گمرک‌های کشور هیچ دستور و ابلاغی صورت نگرفته و تغییر رویه هم ایجاد نشده است.

حادثه نطنز تاثیری بر روند فعالیت هسته‌ای ما ندارد

ربیعی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی در زمینه دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار نطنز، تاکید کرد: فرضیه‌های مربوط به علت حادثه از ابتدای وقوع به بررسی انجامیده و علت حادثه با اجماع نظر کارشناسان در حال تکمیل است.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تشعشعات رادیواکتیو هم نداشته و تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد.

سخنگوی دولت گفت: قطعاً ما اگر به جمع‌بندی برسیم که دخالتی خارجی در این حادثه وجود داشته است به آن پاسخ متناسب را خواهیم داد.

موضع دولت درباره سوال از رئیس‌جمهور

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سوال از رییس جمهوری تاکید کرد: از نخستین روزهایی که مجلس یازدهم تشکیل شد بنای دولت بر همکاری با این مجلس است و دست همکاری برای حل مشکلات مردم از سوی دولت به سمت مجلس دراز شده است. عبور از بحرانهای خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد. تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است.

مواضع سه کشور اروپایی

نگران‌کننده است

وی تأکید کرد: مواضع سه کشور اروپایی در نشست اخیر شورای امنیت در رابطه با موضوع تحریم تسلیحاتی برای ما نگران کننده است. امیدواریم لازم به تذکر بیشتر نباشد؛ چرا که به لحاظ حقوقی حد وسطی میان پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ و عدم پایبندی به آن وجود ندارد یا پایبند هستیم یا پایبند نیستیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر ابتکاری که نقض تعهدات طرف‌های برجام در این قطعنامه باشد، پیامد یکسانی خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنیم هیچ کس جز دشمنان چندجانبه گرایی و قانومندی در روابط بین الملل و مخالفان دیپلماسی از این ماجرا سود نخواهد برد.

دستگاه‌های دولتی موظف به عرضه سهام خود به بورس شدند

ربیعی با بیان اینکه نگاه ما به بازار بورس نه مقطعی که استراتژیک است، گفت: دولت برای بورس برنامه جدی دارد و به دنبال این است که بورس را به بنیادهای اقتصاد کشور تبدیل کند، در این راستا دائم شرکت‌های جدید و دارایی‌ها را وارد می‌کنیم، همچنین فروش عمده مد نظر ما است و بخش‌هایی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی مثل شستا وارد بازار بورس می‌شود.

 وی افزود: تمام دستگاه‌های دولتی موظف شدند که سهام خود را عرضه کنند و طبق زمان بندی‌های ماهانه باید سهام خود را با تاکید بر سهام خوب شرکت‌های دولتی و سایر اجزای دولت در بورس ارائه کنند.

کارخانه هپکو واگذار می‌شود

ربیعی با بیان اینکه وزیر رفاه قبول کرد کارخانه هپکو هم در واگذاری‌ها قرار بگیرد، اظهار کرد: به دوستان و کارگران در کارخانه هپکو هم می‌گویم نگرانی شما پایان خواهد یافت و یک کارفرمای مطمئن با پشتوانه در هپکو قرار خواهد گرفت. نگرانی‌هایی که در موضوع شیوه تعهد و اداره شرکت بود و فکر می کنم ‌این بزرگترین نگرانی هپکویی‌ها هم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس قول وزیر رفاه و تاکید رییس جمهوری برای بازنشستگان، بلافاصله بعد از این مصوبه همسان‌سازی بازنشستگان انجام خواهد شد و دریافتی آنان به جای مناسبی خواهد رسید تا رضایت‌شان را فراهم کند.

افزایش تعرفه اینترنت غیرقانونی است

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلایل افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: «هیچ شرکتی حق ندارد در شرایط کنونی بدون اخذ مجوز، قیمت‌ها افزایش دهد». این افزایش ۱۰۰درصدی خیلی تعجب برانگیز بود. وزارت ارتباطات مکلف شد تا با تخلف قانونی و مقرراتی این دو اپراتور برخورد کند و در صورت لزوم مطابق ضوابط طول دوره پروانه فعالیت آنها را کاهش دهد اگر تبعیت نکنند.

زمان بازگشایی مدارس در همه مناطق یکسان نخواهد بود

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه دولت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به آغاز موج دوم کرونا و نیز برگزاری کنکور چه تمهیداتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: درباره بازگشایی مدارس تصمیم ستاد ملی کرونا این است که پانزدهم شهریور باشد اما این یک تصمیم یکسان برای همه مناطق نیست و در مناطق زرد و قرمز و سفید متناسب با وضعیت هر منطقه کار آموزش دنبال می‌شود.