سخنگوی شورای نگهبان از ایراد این شورا به لایحه حذف چهار صفر از واحد پولی کشور خبر داد و گفت: با وجود توضیحات رئیس بانک مرکزی در این خصوص همچنان برای اعضای شورای نگهبان ابهام باقی ماند.

عباسعلی کدخدایی، در نشست خبری خود، در این خصوص توضیح داد: حذف چهار صفر واحد پولی در تبصره یک این لایحه اشاره شده است که به تعهدات کشور در مقابل صندوق بین‌المللی پول بازمی‌گردد که اعضای شورا اعلام کردند که این تعهدات مبهم است و به دلیل اهمیت این طرح و پیگیری‌های دولت، از‌ همتی رییس بانک مرکزی دعوت شد و در یکی از جلسات شورای نگهبان بیش از یک ساعت توضیحات ایشان شنیده شد و پس از آن توضیحات نیز اعضای شورای نگهبان همچنان ابهام برایشان باقی مانده بود.

وی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس دهم درباره مدارک چند تن از منتخبان مجلس، گفت: درباره آنچه که در فضای رسانه‌ای و مجازی مطالب گوناگونی مطرح شد و اینکه یکی از نمایندگان مجلس دهم نسبت به رقیب خودشان چنین مطلبی را مطرح کردند، ما پیگیری کردیم و دیدیم مدرک ایشان هیچ مشکلی نداشت.

وی افزود: متاسفانه آنچه که ناراحت‌کننده است، این است که اشخاص بدون اینکه سندی برای ما ارسال کنند، ادعا می‌کنند. من گفتم پیگیری و شکایت نسبت به این ادعاها صورت گیرد؛ درست نیست که ما فضای عمومی را درگیر این مسائل و حواشی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره همکاری شورای نگهبان با مجلس یازدهم و همچنین اصلاح قانون ‌انتخابات بیان کرد: مذاکراتی با برخی از نمایندگان مجلس یازدهم انجام شده و امیدواریم با استفاده از تجربیات مجلس دهم، نمایندگان مجلس یازدهم قانون انتخابات را به سرانجام برسانند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از طرح‌های مطرح شده در اواخر مجلس دهم توسط نمایندگانی بود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، نظرتان در این خصوص چیست، گفت: من نمی‌خواهم قضاوتی در این باره داشته باشم، از حق قانونگذاری مجلس در هر دوره‌ای دفاع می‌کنیم به هر حال نمایندگان مجلس در هر دوره‌ای حق قانونگذاری دارند؛ این بحثی نیست که من بخواهم تحلیل سیاسی در این خصوص داشته باشم.

وی درباره ارتباط قتل رومینا اشرفی و عدم تصویب لایحه حمایت از‌ کودکان و نوجوانان بیان کرد: جنایت نابخشودنی است و خلاف قوانین و مقررات جاری ماست و ما نیز انزجار خودمان را از اینگونه جنایات اعلام می‌کنیم؛ اینگونه مسائل فقط با یک قانون حل نمی‌شود و در برخی موارد به مسائل اقتصادی و اجتماعی برمی‌گردد و همه باید تلاش کنند تا این نواقص جبران شود؛ آنچه که در مورد ماست حمایت از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است که سال ۹۷ یک نوبت برای ما ارسال شد که دارای ایراداتی بود و احتمال می‌دهم اشکالات آن در این جلسات آخر رفع شود.