روحانی سه قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور «قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف» را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارت دادگستری، ابلاغ کرد. به گزارش ایسنا، حسن روحانی همچنین «قانون الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار» و قانون «توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی  چابهار» را برای اجرا به نهاد ریاست‌جمهوری (دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی) و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

    

جهانگیری:

گلایه‌ها جای خود، همه باید در انتخابات شرکت کنیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه انتخابات یکی از آرمان‌های ملت ایران است، گفت: بسیاری از تحولات مهم سیاسی اجتماعی در کشور با انتخابات رقم خورده که نمونه آن انتخابات دوم خرداد بود که پس از آن حرکتی بنام اصلاحات در کشور شکل گرفت. وی افزود: گله‌ها و نقدها سر جای خود باقی است و باید به آنها رسیدگی شود اما همه باید برای سربلندی کشور در انتخابات شرکت کنیم.

    

مصباحی مقدم در صدر یک لیست اصولگرا

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با انتشار بیانیه‌ای اسامی کاندیداهای مورد حمایت این تشکل سیاسی اصولگرا را برای انتخابات مجلس در تهران اعلام کرد. در بیانیه این تشکل آمده است: «با ارزیابی و دعوت از ۱۲۰ کاندیدای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس سرانجام با تکیه بر اراده ملی و مردمی و با نگاهی به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و با هدف معرفی نامزدهای توانمند در راستای تجلی تامین و تحقق پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی فهرست نهایی خود را تحت عنوان «مجلس مردم» به مردم شریف حوزه انتخابیه تهران با رعایت احترام به سایر کاندیداها اعلام می‌داریم.» غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مجالس هشتم و نهم و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در صدر این لیست است.

    

روحانی منتسب به جریان احمدی‌نژاد:

قالیباف در تهران اقبالی ندارد

وحید هِروآبادی، روحانی و کنشگر سیاسی منتسب به جریان احمدی‌نژاد به ایلنا گفت: جامعه شهری تهران علاقه‌ای به گفتمان جهادی ندارد پس قالیباف در این فضا اقبالی در انتخابات پیش‌روی مجلس نخواهد داشت. وی افزود: در حال حاضر شبهاتی در موضوعات متعدد از تصمیمات شهری تا بخشش‌ها و امور مربوط به خیریه‌ها در مورد آقای قالیباف مطرح است و متاسفانه‌ کسانی هم که این موارد را طرح کردند مورد تعقیب قضایی قرار گرفتند. مثلا خبرنگاری آمده چیزی را طرح کرده است حتی اگر غلط باشد، آن را تکذیب کنید اما وقتی اینها تبدیل به برخورد قضایی می‌شود نشان می‌دهد مساله پیچیده‌تر از یک تایید و تکذیب هستند.

    

پدرخوانده هواپیمای میراژ آسمانی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرهنگ خلبان غلامحسین (بهروز) نقدی‌بیک، اسطوره‌ پرواز با هواپیماهای اف ۴ فانتوم که با نام «پدرخوانده» میراژ شناخته می‌شود، شامگاه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ در بیمارستان بقیة‌الله(عج) تهران، دار فانی را وداع گفت. وی در هشت سال دفاع مقدس ۴۴ ماموریت برون‌مرزی علیه رژیم بعثی را در کارنامه خود ثبت کرد و سابقه درگیری هوایی با جنگنده‌های دشمن را نیز داشته است.

    

چرا سپاه جزئیات مهم حمله به عین‌الاسد را منتشر نمی‌کند؟

خانه ملت نوشت: سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص نتایج حمله سپاه به عین‌الاسد و اینکه چرا آمریکا اطلاعات آسیب‌های وارده را منتشر نمی‌کنند، گفت: آن‌ها اگر منافع‌شان اقتضا کند، دروغ هم می‌گویند و باکی ندارند. دروغ آمریکایی‌ها هویدا می‌شود و همه ابعاد حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد توسط خود آمریکایی‌ها در بازی‌های حزبی‌شان روشن می‌شود. اطلاعات فراوانی در مورد حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد داریم اما ترجیح می‌دهیم آمریکایی‌ها خود، به میزان خسارات وارده ناشی از حمله ایران به عین‌الاسد اعتراف کنند.