مدیر عامل بنیاد باران با اشاره به دیدار روحانی و محمد خاتمی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به صورت علنی مواضع خودش را اعلام کرده و نیازی به پنهان‌کاری ندارد، تاکید کرد: با این مسیری که می‌رویم اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند این پیروزی نیست بلکه شکست مردم و جمهوریت نظام است. جواد امام درباره حواشی دیدار محمدخاتمی، رئیس دولت اصلاحات و حسن روحانی، رئیس جمهوری به ایلنا گفت: آقای روحانی چیزی برای پنهان کردن ندارد و رسما اعلام کرده که دیگر انتخاباتی در کار نیست بلکه این کاری که انجام می‌شود انتصابات است و نیز «انتخابات» تشریفاتی بیش نیست؛ بیشتر از این چه اتفاقی باید می‌افتاده که حال می‌خواهند ببینند آقای ناطق‌نوری، روحانی و سید حسن آقا به آقای خاتمی چه گفتند؟ مگر بیشتر از اینکه رئیس‌جمهور در محیط علنی اعلام کرده چه وضعیتی حاکم شده است، وجود دارد؟

هیچ عملی برای دعوت مردم به انتخابات وجود ندارد

وی درباره اینکه آیا در جلسه مذکور درباره راهکاری برای دلگرمی بدنه اصلاح‌طلبان و منتسبان به آقای ناطق  صحبتی  شده است، اظهار داشت: وقتی آقایان موانع و تهدیدهایی که پیش روی کشور وجود دارد را نمی‌بینند، مگر آقای خاتمی در حالی که سازوکاری فراهم نیست می‌تواند به اجتماع بگوید که بیایند رأی بدهند؟ هر چیزی ساز و کاری دارد. 

۷ درصد اصلاح‌طلبان تایید شده‌اند

مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به رد صلاحیت‌های انجام شده توسط شورای‌نگهبان یادآور شد: از میان ۳۰ حزب اصلاح‌طلبی که برای انتخابات کاندیدا معرفی کرده‌اند تنها ۷ درصد تایید صلاحیت شده ۱۶ دبیرکل و قائم مقام دبیران احزاب، ۱۱ استاندار، ۲۵ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند، این‌ها چیزهای مشخصی است که آقایان به آن توجه ندارند.  وی افزود: دلیل رد صلاحیت افراد جریان اصلاحات مواضع و نگاه سیاسی آنها بوده است، این نگاه سیاسی را امروز بر نمی‌تابند و چون آن را بر نمی‌تابند قرار نیست در صحنه حضور داشته باشند و چون در صحنه حضور ندارند به هر حال باید اتهامات دیگری به آن‌ها زده شود.

کسی به تخلفات شهرداری تهران توجه نمی‌کند

این کنشگر سیاسی در واکنش به نظر آقای کدخدایی مبنی بر اینکه «برخی نمایندگان رد صلاحیت شده‌ خودشان مشکل اقتصادی نداشتند اما از کسی که مشکل اقتصادی داشت حمایت کرده‌اند» اما در مورد پرونده املاک نجومی در آستانه انتخابات هیچ کسی موضع‌گیری نمی‌کند، تاکید کرد: اگر صحبت کنند مگر شنیده میشود؟ مگر سوابق و عملکرد آقایان در شهرداری تهران پوشیده و پنهان است؟ چیز جدیدی نیست اما شنیده نمی‌شود؛ فقط بدهی آقایان در شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد است، مال‌های بزرگی که در تهران ساخته شده که تمام بافت شهری فرهنگی و ترافیکی تهران را به هم ریخته است، بلندمرتبه‌سازی‌ها و هزار و یک اشکال دیگر که در حوزه شهرسازی صورت گرفته بخشی از کارهای آنها است. وی افزود: اگر جان مردم اهمیت داشت تخلفات ساخت و ساز برای رد صلاحیت آقایان کافی بود.