یک نماینده مجلس گفت: بهترین راه این است که بساط بنزین دو نرخی جمع شود و با قیمتی منطقی تک نرخی شود، زیرا چند نرخی شدن در تمام زمینه‌ها فسادآور است.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، افزود: حدود دو ماه از ماجرای جنجالی افزایش و دو نرخی شدن قیمت بنزین می‌گذرد که تبعات ناشی از این تصمیم همچنان آن بر زندگی مردم سنگینی می‌کند و از طرفی ادامه روند سهمیه‌ای، فساد و رانت را درپی خواهد داشت که هم اکنون آثار آن نیز مشهود است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:در شرایطی دولت همچنان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه می‌دهد که پس از گذشت دو سال از این قیمت من‌درآوردی، معلوم نیست چه میزان از این ارز به چه کسانی و برای چه چیزی پرداخت شده است؛ اما کاملا مشخص است که اهداف دولت از توزیع میلیاردها دلار ارز دولتی محقق نشده است و فشار معیشتی در حدی است که رئیس جمهور اعلام کرده است که ۶۰ میلیون نفر یعنی سه نفر از هر چهار ایرانی برای گذران معیشت نیازمند کمک دولتی هستند. وی با اشاره به یارانه معیشتی دولت ادامه داد: از دید من چنین اقدامی اگر انجام شود،کمک دولت نبوده بلکه پول متعلق به همین ملت و مملکت است که فعلاً به شیوه درست توضیح نمی شود؛ لذا پیشنهاد این است که به جای این اقدامات بی اثر ،مردم به صورت مستقیم حمایت شده و قدرت خرید آنها را بالا ببریم. 

ابراهیمی تاکید کرد: نکته سوم اینکه دولت بدون ارزیابی نتایج حاصل از خصوصی‌سازی‌های گذشته، همچنان اصرار بر این موضوع دارد و به دنبال درآمد از این شیوه است. حال سوال این است که آیا اهداف اقتصادی ،اجتماعی این واگذاری‌ها محقق شده است یا خیر؟ آیا خصوصی‌سازی به این روش منجر به بهبود مدیریت و افزایش بهره‌وری شده است یا خیر؟ آیا استفاده از متخصصین در مدیریت بنگاه های واگذار شده جای انتخاب های سیاسی و زدوبندهای که عارضه مدیریت دولتی بوده را گرفته است یا خیر؟ می دانید که پاسخ همه سوالات منفی است.

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به موضوع خصوصی سازی پالایشگاه شازند،ادامه داد: پرواضح است که اصرار بر خصوصی‌سازی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و یا تبدیل آن به گوشت قربانی و سیاسی را به عنوان سهام عدالت و به کام مدیران؛ که به پایگاهی برای پاتوق های سیاسی و بازنشستگی تبدیل شده است و ادامه همان راهی است که منجر به نابودی آن خواهد شد.

وی ادامه داد: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند حاصل کوشش پرسنل فداکار و ساخته شده از سرمایه‌های ملی است، من نه تنها به عنوان نماینده مردم شریف شازند، بلکه به عنوان نماینده آحاد ملت ایران ضمن اعلام مخالفت صریح خود با واگذاری آن بر توقف چنین اقدامی تاکید می‌کنم.