پیام رئیس‌جمهور به سران کشورها به مناسبت سال نو میلادی

رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ میلادی به سران کشورها، ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو، رهبران جهان سالی آکنده از آرامش و مهرورزی را برای همه انسان‌ها فراهم کنند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این پیام افزوده است: امیدوارم در سال پیش رو رهبران جهان با مساعی مشترک و به دور از یکجانبه‌گرایی و با به‌کارگیری اندیشه و عمل مبتنی بر عدالت و آزادگی، سالی آکنده از آرامش و مهرورزی را برای همه انسان‌ها فراهم نموده و با غلبه بر چالش‌های پیش روی بشر، زندگی توأم با صلح و امنیت و رفاه را برای ملت‌هایشان به ارمغان آورند.

    

اولین نشانه‌ عبور مردم از خاتمی، اصولگرایان و احمدی‌نژاد

انتخاب نوشت: در حالیکه دو هفته از ارسال نظرسنجی انجام شده توسط یک نهاد دانشگاهی برای مسئولان وشخصیت‌ها می‌گذرد، هیچ یک از رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا، حاضر به انتشار نتایج آن نشده‌اند. در این نظرسنجی، در مورد رأی دادن به لیست‌های تایید شده توسط شخصیت‌های سیاسی، لیست اصلاح‌طلبان مورد تایید سید محمد خاتمی ۱۰ ونیم درصد، لیست اصولگرایان مورد تایید جامعتین و محمدباقر قالیباف ۱۰ درصد و لیست مورد تایید محمود احمدی‌نژاد ۱۶ درصد هوادار دارند. نرخ مشارکت در انتخابات نیز که در آذرماه براساس اظهار شهروندان تهرانی پیش‌بینی شده، ۲۱ درصد است.

    

ادعای جدید ترامپ؛

ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در عراق است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری درباره ایران مدعی شد: ایران یک پیمانکار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را دچار جراحت کرد. ما قدرتمندانه پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد. ترامپ در ادامه ادعاهایش ایران را مسئول ترتیب دادن حمله‌ به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!

    

یک مقام وزارت خارجه آمریکا:

تحریم‌ها علیه ایران در سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد

به گزارش ایسنا، شبکه سی.ان.بی.سی به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که نام او را فاش نکرده، اعلام کرد: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که ایران دچار انزوای دیپلماتیک بیشتری شود. یک مقام ارشد دیگر در این وزارت‌خانه اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا تقریبا ۱۰۰۰ فرد و نهاد را با ارتباط‌اتی به «اقدامات بدخواهانه ایران» تحریم کرده است.

    

روزگاری که چپ‌ها هم می‌توانستند کاندیدای خبرگان شوند

محمدمهدی جعفری، نماینده مجلس اول در گفتگویی با «ایرناپلاس» گفت: پس‌ از رفراندوم 12 فروردین 58، دومین انتخابات جمهوری اسلامی برای مجلس خبرگان و به‌ منظور تدوین قانون اساسی بود. آن انتخابات نیز کاملاً آزاد و طبیعی بود. حتی گروه‌های چپ هم می‌توانستند کاندیدا شوند و عده‌ای به مجلس آمدند، ولی رأی نیاوردند؛ چون شرط مجلس خبرگان تحصیلات حقوقی و اجتهاد بود. البته نه مثل خبرگان رهبری، ولی در مورد قانون اساسی با این شرط چپ‌ها کاندیدا نشدند و بیشتر روحانیون و حقوقدان‌ها بودند، البته غیرحقوقدان‌هایی هم وارد شدند که در مسائل سیاسی فعال بودند. 

    

واکنش مهاجرانی به ادعای حسین شریعتمداری

به گزارش خبرآنلاین، عطاءالله مهاجرانی در توئیتی در واکنش به ادعای حسین شریعتمداری در برنامه جهان‌آرا نوشت: «حسین شریعتمداری در گفتگو با سیما گفته«یکی از متفکران به دعوت مهاجرانی برای آموزش فتنه ۸۸ به ایران آمد»... آن متفکر هابرماس بود، سال ۱۳۸۲؟ به ایران آمد. سه گروه مخالف سفر هابرماس به ایران بودند، لابی صهیونیستی، سلطنت‌طلبان و مجاهدین خلق. نمی‌دانستم شریعتمداری هم مخالف بوده است.»