دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمارها درباره تعداد کشته‌شده‌ها و بازداشتی‌های حوادث آبان 1398 گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند به همین دلیل آنها آمارهای مختلفی می‌دهند که هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد.

دادستان کل کشور: آمار بازداشتی‌ها از روز اول تا امروز متغیر بوده است. با همه توانی که در نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی داشتیم تلاش ما این است آنهایی که تخلفات جزئی داشته یا این که در صحنه دستگیر شده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در حاشیه نشست هم‌اندیشی بسیجیان قوه مقننه  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی  درباره تعداد کشته‌ها در اعتراضات اخیر با توجه به اظهارات معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر این که باید آمار بازداشتی‌ها و تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را دادستانی بدهد، گفت: آمار بازداشتی‌ها از روز اول تا امروز متغیر بوده است. با همه توانی که در نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی داشتیم تلاش ما این است آنهایی که تخلفات جزئی داشته یا این که در صحنه دستگیر شده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند.

وی افزود: آخرین آمار را ندارم، اما می‌دانم تعداد زیادی از آنها آزاد شدند و بازداشتی‌ها کسانی هستند که در صحنه جرم مجرم شناخته شدند که این هم مبتنی بر دلایل و مدارک بوده است. کارهای تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم آن هم در اولین فرصت به اتمام برسد.

دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمارها درباره تعداد کشته‌شدگان همچون آمار ۳۰۰ کشته، گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند به همین دلیل آنها آمارهای مختلفی می‌دهند که هیچ کدام از آنها اعتبار ندارد.

منتظری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره بازداشت ۷ هزار نفر در اعتراضات اخیر، گفت: این موضوع را نه تنها تایید نمی‌کنم که می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیق آمار بدهد. بنده هم در خبرها و گزارش‌ها دیدم که برخی آماری داده‌اند که باید از آنها پرسید منبع این آمار و این اطلاعات کجاست. به هر حال ما این را تایید نمی‌کنیم.

 سازمان‌های خارجی در ارائه آمار غلو می‌کنند

اظهارات دادستان درخصوص آمار کشته‌شدگان و بازداشتی‌های حوادث اخیر و پرسش خبرنگاران از وی؛ در راستای سخنان دیروز معاون سیاسی وزارت کشور صورت گرفت که آمارهای سازمان‌های خارجی و عفو بین‌الملل در مورد تعداد کشته‌های حوادث اخیر را غلوآمیز دانست و گفت که دادستانی کل کشور به زودی آمار را اعلام خواهد کرد.

جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور در حاشیه جلسه ستاد انتخاباتی کشور درباره آمارهای سازمان‌های خارجی و عفو بین‌الملل در مورد تعداد کشته‌های حوادث اخیر افزود: این آمارها درست نبوده و آنها در ارائه آمار غلو و تعداد را بیشتر از آنچه هست اعلام می‌کنند.

وی افزود: در جلساتی که با سایر دستگاه‌‌ها داشته‌ایم ارائه آمارها در رابطه با حوادث اخیر کشور به عهده دادستانی کل کشور گذاشته شد که ایشان هم بر اساس آمارهایی که از پزشکی قانونی و دیگر مراجع می‌گیرند اعلام نظر خواهند کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور: آمارهای سازمان‌های خارجی و عفو بین‌الملل در مورد تعداد کشته‌های حوادث اخیر درست نیست. آنها در ارائه آمار غلو و تعداد را بیشتر از آنچه هست اعلام می‌کنند

عفو بین‌الملل: شمار قربانیان اعتراض‌های ایران۱۶۱ نفر است

واکنش مقامات کشورمان به موضوع آمار کشته‌شدگان و بازداشتی‌ها دیروز از آن رو شدت گرفت که  سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که «تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان در ایران، که می‌توان قطعی تایید کرد، به ۱۶۱ نفر رسیده است.» این سازمان می‌گوید: «شمار واقعی کشته‌شدگان احتمالا بسیار بیشتر است. همچنین مقام‌ها در ایران می‌گویند که بازداشت معترضان کماکان ادامه دارد. اما هنوز هیچ آمار رسمی از تعداد جان‌باختگان و دستگیرشدگان اعلام نشده است.»

مطابق آمار عفو بین‌الملل بیشترین کشته‌شدگان در استان‌های خوزستان و کرمانشاه بوده‌اند.

همچنین روز پنجشنبه هم کانال تلگرامی وبسایت کلمه،  به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت شمار کشته‌شدگان ۳۶۶ نفر بوده است.