به دلیل محدودیت دسترسی به اینترنت در روزهای اخیر، اخبار چندانی از واکنش‌های خارجی به التهابات ایران به دست نیامده؛ با این حال برخی خبرگزاری‌ها از واکنش مقامات فرانسه، ترکیه و آلمان خبر داده‌اند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو در واکنش به اعتراض‌های مردمی در ایران در پی افزایش قیمت بنزین، به احتمال حضور نیروهای خارجی در این اعتراضات اشاره کرده است. به نوشته این رسانه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو معتقد است که احتمال حضور نیروهای خارجی در اعتراضات مردمی ایران وجود دارد. نیروهایی که خواهان افزایش و دامن زدن به اعتراض‌ها در ایران هستند.

ترکیه: امیدواریم آرامش بازگردد

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داده که «مولود چاووش اغلو»، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تحولات ایران، ابراز امیدواری کرد که اعتراضات در ایران پایان یابد. به نوشته این خبرگزاری، چاووش اغلو در همین ارتباط گفت: ما امیدواریم تا آن جا که ممکن است، هرچه زودتر صلح و آرامش به ایران بازگردد. خبرگزاری مهر در این باره نوشت: «این نخستین واکنش رسمی مقامات دولتی ترکیه به تحولات ایران است. ترکیه از متحدان نزدیک ایران به شمار می‌رود و پیش از این رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور نیز مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه و سیاست «فشارحداکثری» آمریکا علیه ایران اعلام کرده بودند.»

واکنش متفاوت آلمان

واکنش آلمان اما متفاوت بوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلمان در واکنش به تحولات اخیر در ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه، خواستار توجه به درخواست‌های معترضان شده است. پیش از آلمان نیز دیگر مقامات غربی از جمله مقامات آمریکایی در اظهارات مداخله‌آمیز مشابهی به تحولات ایران واکنش نشان داده بودند. رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه نیز روز گذشته در تماسی تلفنی پیرامون موضوعات مختلف مربوط به ایران، از جمله گام‌های بعدی در خصوص ایران گفتگو کردند.