بعیدی‌نژاد خبر داد؛

درخواست آمریکا برای محکومیت ایران در بریتانیا مردود دانسته شد

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در توئیتر خود نوشت: دادگاه عالی بریتانیا بعداز ۷سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت حداقل ۵۱۲ میلیون دلار خسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان(Heiser Case)را مردود دانسته و ‌اعلام کرد که رأی محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.

    

شینزو آبه: در نیویورک با روحانی دیدار می‌کنم

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن روز سه‌شنبه گفت که در پایان ماه جاری[میلادی] با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، آبه در نشست حزب لیبرال دموکرات[ژاپن] تمایلش برای مذاکره با روحانی را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دوباره ابراز کرد.

    

اتخاذ مواضع هم‌سو  درباره «آرامکو» 

مهمترین دستاورد اجلاس سه‌جانبه آنکارا 

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای اجلاس سه‌جانبه آنکارا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‌مواضع  هم‌سو و قاطع رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره حمله به آرامکو و حمایت جدی آنان از مردم یمن و محکوم کردن طرف مقابل یکی از مهمترین دستاوردهای اجلاس سه جانبه آنکارا بود. نقش بی‌بدیل این هم‌گرایی سیاسی در بازدارندگی امنیتی در آن لحظه تاریخی به یاد خواهد ماند.»

    

ادعای عربستان علیه ایران در ادامه توهمات آمریکایی ‌ها

در ادامه ادعاها و توهمات مقامات آمریکایی علیه ایران، وزارت خارجه عربستان مدعی شد که در حملات اخیر به پالایشگاه‌های نفت سعودی از سلاح ایرانی استفاده شده است و ایران در این حملات دست دارد. به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعاها گفت: چنین اتهام‌زنی‌ها و اظهارنظرهای کور و بی‌حاصل در چارچوب دیپلماتیک غیرقابل درک و بی‌معنی است. در روابط بین‌المللی حتی «خصومت‌ورزی» هم دارای حداقلی از باورپذیری و چارچوب‌های منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز درنوردیده‌اند.

    

جذب سرمایه‌گذار برای تولید چادر مشکی

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «تولید دو کارخانه چادر مشکی در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست»، گفت: دولت برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حوزه تولید چادر ابزارهای لازم را فراهم سازد. حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کمیسیون فرهنگی چندین بار این موضوع را بررسی کرده، ولی شاهد یک تصمیم جدی در این خصوص نبودیم.

    

«حسین سیمایی صراف» دبیر هیئت دولت شد

معاون اول رئیس‌جمهور در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب کرد. به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در حکمی حسین سیمایی صراف را به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب و ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم خدمات غنی‌تر و موثرتری، همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ریاست‌جمهوری در اختیار هیئت دولت قرار گیرد.

    

 گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف و راب درخصوص برجام

«محمد جواد ظریف» و «دومینیک راب»، وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در گفت و گوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام را بررسی کردند. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، در این گفت وگوی تلفنی همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، تحولات مربوط به اجرای برجام برخی مسائل کنسولی فی‌مابین مورد بحث قرار گرفت. ظریف و راب همچنین درباره تحولات جاری در منطقه به ویژه اوضاع یمن و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل‌نظر کردند.