تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران برق مقابل حوزه اجرایی ریاست قوه قضاییه

۲۷ سال انتظار و باز هم بلاتکلیفی

اعضای «تعاونی مسکن کارگران برق تهران» صبح دیروز (دوشنبه، ۲۴ تیر) مقابل حوزه ریاست قوه قضاییه تجمع کردند. به گزارش ایلنا، معترضان می‌گویند: 27 سال از خرید زمین در فاز پنج هشتگرد می‌گذرد اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. شمار افرادی که از طریق این تعاونی اقدام به خرید زمین کرده‌اند، ۲۰هزار نفر است. زمین‌ها تقریبا به حدود نیمی از این افراد به صورت غیرقانونی فروخته شده است. به همین خاطر تعدادی از اعضای هیات مدیره سابق بازداشت شده‌اند و پرونده‌های آنها در دادگاه کیفری در دست بررسی است. تعدادی از آنها نیز با قید وثیقه آزاد شده‌اند. به اعتقاد مالباختگان روند رسیدگی به این پرونده طولانی شده است. اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران در سال‌های گذشته تجمعات متعددی مقابل دادگاه و مجلس برگزار کرده‌اند به امید اینکه مشکلاتشان برطرف شود. یک نفر از معترضان می‌گوید: بسیاری از کسانی که از این تعاونی آپارتمان خریده‌اند درآمد چندانی ندارند. خیلی از آنها در خیابان دست‌فروشی می‌کنند و مستاجر هستند یا پس از بازنشستگی به مسافرکشی روی آورده‌اند. آنها چه گناهی کرده‌اند که باید سال‌ها معطل شوند و زجر خانه به‌ دوشی را بکشند. این عده خواستار دیدار با رئیس قوه قضاییه شدند. 

سلیم‌نژاد، رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران برق تهران در این مورد گفت: کارهای اداری انجام شده و باید در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود تا بعد زمین‌ها برای واگذاری آماده شوند. منتها شرکت عمران هشتگرد قدرالسهم می‌خواهد که ما با آن مخالف هستیم. در این مورد جلساتی برگزار کرده‌ایم و به فرمانداری و شهرداری نامه نوشته‌ایم. وی افزود: ماده ۱۲ قانون زمین شهری می‌گوید پس از اینکه شهرداری‌ها در اراضی که چند ده هزار سکنه دارد، مستقر می‌شوند تنها شهردار تصمیم‌گیر است و نه شرکت عمران شهر اما شرکت عمران هشتگرد این قانون را قبول نمی‌کند و می‌گوید من هم سهم دارم. رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران برق تهران درباره تصمیم‌گیری دادگاه در مورد اراضی که به غیر به صورت غیرقانونی و قانونی فروخته شده، می‌گوید: تعاونی مسکن برای ۲۲۶ هکتار از این زمین‌ها سند دارد. تعاونی بر یک‌سری اراضی هم تحت عنوان اراضی باقی‌مانده وکالت دارد که متاسفانه متخلفان روی آنها وکالت جزء زده‌اند و به غیر فروخته‌اند. سلیم‌نژاد افزود: تعاونی برای مشخص شدن این موضوع کارشناس تعیین کرد اما ثبت همکاری نکرد. برای همین از طریق دادگاه پیگیری کرده‌ایم تا کارشناسانی تعیین شدند. کار آنها بررسی اراضی باقی‌مانده بود. این کار از این جهت اهمیت دارد که متخلفان وسعت زیادی از زمین‌ها را با وکالت‌های تکراری و جعلی فروخته‌اند. کارشناسان قضایی در این مورد به نتایج خوبی رسیده‌اند.

    

اقدام به خودکشی کارگر طلبکار شهرداری آبادان

یکی از کارگران طلبکار شهرداری آبادان که در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه‌اش قصد خودکشی داشت، با اقدام سریع پلیس و مردم نجات یافت. به گزارش ایرنا، این کارگر شهرداری منطقه ۲ آبادان روز دوشنبه در ملاقات عمومی با حسین حمیدپور، شهردار این شهر پرداخت حق بیمه خود را خواستار شد که پس از اینکه پاسخی دریافت نکرد قصد پرتاب خود از پنجره طبقه دوم ساختمان شهرداری را داشت که با دخالت به موقع پلیس و برخی شهروندان مراجعه‌کننده نجات یافت. این کارگر شهرداری منطقه ۲ آبادان به ایرنا گفت: حدود ۲۰ ماه است حق بیمه‌ام از سوی شهرداری پرداخت نشده است. این در حالی است که همسر بیمارم در بیمارستان بستری است و بیمه هزینه درمان وی را تقبل نمی‌کند. گفته می‌شود این کارگر شهرداری آبادان قبل از اقدام به خودکشی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ حضور مأمور پلیس برای برخورد با شهردار آبادان به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه‌اش را خواستار شده بود و در پی تماس وی یک مأمور نیروی انتظامی به شهرداری آبادان اعزام شده بود. ۲ سال پیش نیز یکی از کارگران شهرداری منطقه سه آبادان در خودسوزی جان خود را از دست داد. کارگران بخش‌های مختلف شهرداری آبادان پارسال در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود چند بار دست به تجمع زدند.