سایت‌های جعلی، کارجویان را اغفال می‌کنند

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اغفال کارجویان با دادن وعده‌های دروغ و اغواکننده هشدار داد.

معاون دفتر کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور نظارت بر اعزام نیروی کار در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اعلام کرد که ۱۲۰ دفتر مجاز کاریابی و اعزام به خارج در سایت این وزارت‌خانه ثبت شده و اطلاع از نام و مجوز دفاتر مجاز کاریابی با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان‌پذیر است.

به گفته رویا رجب‌زادیان، حداقل و حداکثر زمان طی فرایند کاریابی شش ماه تا دو سال است اما سایت‌ها و دفاتر کلاهبردار و جعلی تلاش می‌کنند با دادن وعده‌های دروغ و اغواکننده و دادن امید واهی کارجویان را فریب دهند.

همچنین رئیس مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا که مهمان تلفنی این برنامه بود، موارد شکایت از سایت‌های کاریابی را زیاد دانست و گفت: مواردی از آن حتی مرتبط با سایت‌های مجوزدار است که به دلایلی نتوانسته یا نخواسته‌اند به تعهداتشان عمل کنند.

علی نیک‌نفس با بیان اینکه بیش از ۹۷ سایت که مشخصا با هدف کلاهبرداری تاسیس شده بودند در طول سال گذشته شناسایی و تعطیل شدند، عنوان کرد: یکی از روش‌های کسب اطمینان از فعالیت هر نوع سایتی ازجمله سایت‌های کاریابی داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و درج این نماد در سایت است.

    

وقوع بیش از یک هزار آسیب شغلی در زمستان ۹۷

آسیب‌های شغلی زمستان ۹۶ در حالی ۳ هزار و ۱۱۲ مورد بود که در زمستان ۹۷ تعداد یک هزار و ۱۱۲ آسیب شغلی به ثبت رسید که از کاهش ۱۷۹.۸درصدی حکایت دارد.

به گزارش مهر، طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کار، آخرین آمار مربوط به آسیب‌های شغلی رخ داده (مشمولان قانون کار) برای دوره زمستان ۹۷ است که کاهش قابل توجهی نسبت به زمستان ۹۶ داشته است. طبق آمار موجود، در زمستان ۹۷ تعداد آسیب‌های شغلی به ثبت رسیده یک هزار و ۱۱۲ مورد بود در حالی که این میزان در زمستان ۹۶ دو هزار مورد بیش از آسیب‌های شغلی زمستان ۹۷ و معادل ۳ هزار و ۱۱۲ مورد آسیب بوده است. مقایسه آمار آسیب‌های شغلی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از کاهش ۱۸۰درصدی حکایت دارد.

اما از مجموع یک هزار و ۱۱۲ مورد آسیب شغلی رخ داده در زمستان گذشته، ۸۷ مورد معادل ۷.۸درصد از آنها منجر به فوت کارگران و کارکنان شده است. همچنین یک هزار و ۲۵ مورد تلفات جانی نداشته‌اند و فقط به آسیب افراد منجر شده است که ۹۲.۲درصد از کل آسیب‌ها را شامل می‌شوند. آمارهای ثبت شده در خصوص آسیب شغلی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد، استان تهران با ۱۵۴ مورد، استان اصفهان با ۱۴۵ مورد و استان خراسان رضوی با ۹۱ مورد در صدر استان‌های دارای بیشترین آسیب‌های شغلی و استان‌های چهارمحال و بختیاری و زنجان نیز هر کدام با ۳ و ۴ مورد و استان‌های اردبیل و خراسان جنوبی با ۶ مورد کمترین آسیب شغلی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

در خصوص آسیب‌های شغلی منجر به فوت نیز، استان‌های زنجان با ۲۵درصد، استان گلستان با ۲۰درصد و استان تهران با ۱۶.۲درصد بیشترین آسیب شغلی منجر به فوت را نسبت به آسیب شغلی اتفاق افتاده در هر استان را داشته‌اند.

همچنین در ۱۲ استان اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین، کرمانشاه، گیلان و لرستان آسیب شغلی منجر به فوت رخ نداده است.

    

دو کارگر در خاش زیر آوار ساختمان جان دادند

صبح روز پنجشنبه ریزش ساختمان نیمه‌کاره در شهرستان خاش، سه کارگر را به زیر آوار برد.

به گزارش ایلنا، ریزش سقف یک ساختمان نیمه‌کاره در شهرستان خاش سه کارگر را زیر آوار گرفتار کرد که دو نفر در دم جان باختند و یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

فریبرز راشدی، مدیر مرکز حوادث فوریت‌های پزشکی زاهدان با اعلام این خبر به یکی از رسانه‌ها گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر وقوع ضربه مغزی و نیاز فوری مصدوم به خدمات تشخیصی و درمانی و از آنجا که‌ امکان امدادرسانی هوایی در این حادثه وجود داشت، آمبولانس هوایی هم به منطقه اعزام شد تا بیمار را به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان منتقل کند.