حدود ۸۴ کارگر ایثارگر شهرداری نیشابور از شرایط بعد از استخدام خود رضایت ندارند و می‌گویند از حقوق ما کاسته شده است.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه تغییری در وضعیت شغلی‌مان ایجاد نشده، گفت: بعد از سال‌ها انتظار برای تبدیل وضعیت، مسئولان شهری هنوز تصمیم جدی برای برطرف کردن مشکلات کارگران ایثارگر نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

او با بیان اینکه یکی از بحث‌های مطرح شده در طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، بحث بار مالی این طرح است که ظاهراً قرار نیست در شرایط کاری، حقوقی و شغلی کارگران مشمول به نسبت قبل تغییری ایجاد کند، گفت: حقوق ما نه تنها افزایشی نداشته بلکه دریافتی‌هایمان به نسبت قبل کاهش یافته است.

این کارگر تصریح کرد: بعد از تبدیل وضعیت از پیمانکاری به رسمی، مسئولان شهری ما کارگران تبدیل وضعیت شده را به منطقه یک انتقال دادند. اولین مشکل پیش آمده، لحاظ نشدن اضافه‌کاری و شب‌کاری‌های کارگران است که به بهانه نبود سرانه مالی به کارگران تازه استخدام شده پرداخت نمی‌شود. به جز ما کارگران ایثارگر تبدیل وضعیت شده، برای سایر کارگران قراردادی و پیمانکاری ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت اضافه‌کاری و ۶۰ تا ۷۰ ساعت شب‌کاری لحاظ می‌کنند.

این کارگر خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی خود و همکارانش نسبت به سایر کارگران شد و افزود: برای برخی روزهای مناسبتی به حساب همه کارگران مبالغی را واریز می‌کنند اما به کارگران ایثارگر مبلغی تعلق نگرفته است.

وی افزود: میانگین دریافتی ما کارگران تبدیل وضعیت شده هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است در حالی‌که پیش از تبدیل وضعیت ۱۳ تا ۱۴ میلیون دریافتی داشتیم.