وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود 62.5درصد از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند.

به گزارش توسعه ایرانی، صولت مرتضوی افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای کمک به معیشت آحاد جامعه تقریبا از اسفند سال قبل آغاز شد و در این راه ابداعات متنوعی را اجرایی کردیم. در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه تشویقی برای ۷ دهک پیش‌بینی شود و به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

وی افزود: در برآوردهای صورت گرفته جمعیت ۷ دهک ۲۰ میلیون و ۶۵۹هزار و ۵۳ خانوار هستند که مجموعا ۵۹ میلیون و ۹۷۳هزار و ۵۴۴ نفر را دربرمی‌گیرد. اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح هم ۱۳هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان است.

وزیر کار با بیان اینکه این طرح با موفقیت اجرا شد، گفت: مرحله اول آن از ۱۸ بهمن ماه شروع شد و با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است. جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود 62.5درصد از این طرح استقبال کردند و البته این طرح حدودا تا ۱۷ اسفند ماه ادامه خواهد داشت. دهک یک ۸۵.۷درصد، دهک دو ۶۸درصد، دهک سه ۶۹درصد، دهک چهار ۸۴درصد، دهک پنج ۴۳درصد، دهک شش ۴۶درصد و دهک هفت ۴۲درصد استفاده کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند بخشی از وظایف خود را نسبت به مردم به خصوص دهک‌های کم‌درآمد با این طرح ایفا کرده باشد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره تغییر قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: در قانونی که تصویب و ابلاغ هم شده، تغییری در مشاغل سخت و زیان‌آور انجام نشده و دولت هم اراده‌ای در این رابطه ندارد که بخواهد قانون را تغییر دهد. طرحی هم در مجلس تا جایی که اطلاع داریم در مرحله رسیدگی وجود ندارد.