پرداخت حقوق حدود ۴۰ کارگر پیمانکاری اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با سوابق حدود ۵ تا ۱۰سال کار، ۴ ماه به تاخیر افتاده است.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: ما ۴۰ نفر به عنوان کارگر و کارمند تحت نظارت یک شرکت پیمانکاری در مجموعه‌های ورزشی شهرستان‌های مختلف استان همانند هلیان، دهلران، چوار، ملکشاهی، مهران و... مشغول به کار هستیم.

او با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری هیچ وجهی از پیمانکار دریافت نکرده‌ایم، افزود: جدا از مطالبات مزدی، حق بیمه کارگران دچار مشکلاتی است و ناقص پرداخت می‌شود. این کارگر با اشاره به میانگین ۵ تا ۱۵ سال سابقه کاری خود و همکارانش گفت: تجربه سال‌ها حضور پیمانکاران در این مجموعه نشان داده مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این اداره ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند. وی افزود: ما با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان اداره ورزش و جوانان به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند. او با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی ورزش و جوانان باید برای تامین منابع مالی حقوق کارگران چاره‌اندیشی کند، گفت: کارگران پیمانکاری زیرمجموعه اداره ورزش ایلام، ماهانه مبلغی نزدیک به ۷ میلیون و۵۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند که با توجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی ناچیز است.

این کارگر با بیان اینکه با شروع هر سال که موعد تعیین تکلیف پیمانکار است حدودا سه ماه وضعیت شغلی و حقوقی مشخصی نداریم، افزود: جدا از همه مشکلات همین حداقل دستمزد با تاخیر ۴ ماهه پرداخت می‌شود. عیدی و سنوات نیز در پایان سال به درستی پرداخت نمی‌شود و از همه مزایای عرفی، مناسبتی و اضافه‌کار محروم هستیم.