رئیس فراکسیون کارگری گفت: به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تذکر را می‌دهم که در شورای عالی کار حداقل افزایش مزد کارگران را در کف ۴۰درصد در نظر بگیرند و نگران بخش مالی نباشند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتقادات دولت نسبت به افزایش حقوق کارکنان از ۱۸ به ۲۰درصد گفت: جمع‌بندی مجلس با توجه به شرایطی که کشور از نظر شاخص‌های تورمی دارد، این است که برای کارمندان ۲۰درصد و برای کارگران حدود ۲۷ الی ۲۸درصد افزایش حقوق به دولت پیشنهاد بدهد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: کف حداقل حقوق و مزد کارمندان را ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند و این یعنی ۴۰درصد حداقل حقوق را افزایش داده‌اند، به همین خاطر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تذکر را می‌دهم که در شورای عالی کار حداقل افزایش مزد کارگران را در کف ۴۰درصد در نظر بگیرند و نگران بخش مالی نباشند.

وی تاکید کرد: این بار مالی نیست و این سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری مدیریت فقط لزوماً رفتن پول از جیب دولت نیست. پس بهره‌وری چه می‌شود؟ یعنی مثلاً ما شاید الان به کارمند یا کارگری ۵ تومان مزد می‌دهیم اما او ۲ تومان کار می‌کند، یعنی روزی دو ساعت اما وقتی ۱۵ تومان بدهیم، او ۸ ساعت کار می‌کند لذا کفه ترازو به نفع کشور است. ما می‌خواهیم کشور را اداره کنیم، به همین خاطر اعتقاد داریم اظهارنظر دولت در این خصوص از سوی هر کسی باشد غیرمنطقی است. دولت باید خویشتن‌دار باشند و بگذارند مملکت اداره شود.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس هم لابد می‌فهمند اگر یک جا بار مالی دارد، چقدر شورای نگهبان نسبت به اصل 75 شدن طرح‌ها و لوایح حساسیت دارد و مجلس مغایرت این مساله با قانون اساسی را می‌داند اما در سرجمع، نباید ناترازی و کسری بودجه در کشور ایجاد شود و این به بندهای دیگر ربطی ندارد. مثلاً دولت یک عددی را در سقف بودجه پیشنهاد می‌دهد. اگر از سقف بودجه بالاتر بزند دولت حق دارد اما مثلاً اگر بعضی از هزینه‌های جاری دولت بزنیم و مزد کارگران را افزایش دهیم به دولتی ربطی ندارد و کسی دخالت نمی‌کند.

رئیس فراکسیون کارگری درباره بررسی مزد منقطه‌ای گفت: مخالف 100درصدی مزد منطقه‌ای هستم.