چند روز پیش «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در یک نشست خبری و در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی‌های صورت گرفته شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

«حسین حبیبی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه «نه مجلس و نه شورای نگهبان، هیچ‌کدام صدای کارگران را نشنیدند و منافع فرادستان را بر حقوق فرودستان ارجحیت دادند»، از طومارهای بی‌پاسخی گفت که هزاران کارگر امضا کردند اما در نهایت، خواسته دولت و مجلس به ثمر رسید و سن بازنشستگی بدون موافقت جامعه هدف و ذینفعان افزایش یافت.

حبیبی بخش مهمی از انتقاد را متوجه نمایندگان مجلس یازدهم دانست و در این رابطه گفت: قاطبه نمایندگان مجلس با افزایش سن بازنشستگی موافقت داشتند یا اعلام امتناع کردند. کافی‌ست به ترکیب آرا در روز رای‌گیری در مجلس نگاه کنیم. ۱۲۷ نماینده موافق افزایش سن و سابقه بازنشستگی بودند. ۶۶ نماینده عدم حضورشان قطعی‌ست یعنی در واقع نه در بررسی و نه هنگام رای‌گیری حضور نداشتند. ۱۱ نماینده در بررسی لایحه حضور داشتند ولی در رای‌گیری مشارکت نداشتند و در واقع رای ندادند نه موافق نه مخالف. ۸ نماینده رای ممتنع دادند و در نهایت فقط ۷۸ نماینده مخالف افزایش سن و سابقه بازنشستگی بودند که ضمن تشکر و تقدیر از آنها، اعلام می‌کنیم جامعه بزرگ کارگری باز هم به آنها در انتخابات پیش روی مجلس رای خواهد داد. او ادامه داد: اگر ۶۶ نماینده که عدم حضورشان قطعی بوده و ۱۱ نماینده که مشارکت در رای گیری نداشتند و ۸ نماینده که رای ممتنع دادند با ۷۸ نماینده مخالف افزایش سن و سابقه بازنشستگی همراه می‌شدند، تعداد مخالفان افزایش سن و سابقه بازنشستگی ۱۶۳ نفر می‌شد در مقابل ۱۲۷ نماینده موافق. بدین ترتیب افزایش سن و سابقه بازنشستگی هرگز رای نمی‌آورد. اینک جای تعارف نیست و زمان عمل است. باید با رای دادن به نمایندگان طرفدار کارگران، مجلس را به مجلس مردمی و کارگری تبدیل کنیم.