معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از کارشناسان این معاونت از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کرد.

دکتر قبادیان پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی و مایه افتخار تمامی ایرانیان است. وی با اشاره به تأثیر و نقش فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی، اقتصاد و اشتغالزایی کشور گفت: چتر حمایتی این شرکت خانواده‌های بسیار زیادی را تحت پوشش خود قرار داده که شایسته تقدیر است.

 معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشرفت تکنولوژیکی نهادینه‌شده در فولاد مبارکه را در سطح کشور و خاورمیانه بی‌نظیر خواند و گفت: تولید باکیفیت بر اساس استانداردهای روز دنیا از مهمترین ویژگیهای فولاد مبارکه است که در فرایند تولید به‌خوبی مشهود است.

دکتر قبادیان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات فولاد مبارکه در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد: توسعه تکنولوژیکی امروزه یکی از مهمترین مباحث روز جهان است که خوشبختانه ما شاهد آن هستیم که فولاد مبارکه در این عرصه نیز پیشتاز است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیشرفت روزافزون صنعت فولاد کشور برنامه‌های خاصی در دست اقدام دارد، اظهار کرد: استفاده از منابع انسانی دانشبنیان، انقلاب صنعتی چهارم و رقابتی نگه داشتن بنگاه‌های اقتصادی ازنظر کمیت، کیفیت و قیمت بخشی از این برنامه‌هاست که معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت خود را به انجام آنها متعهد میداند.

وی برگزاری جشنواره و نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد را مثبت و فرصتی مغتنم برای توسعه صنعت فولاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: به‌طورکلی اخیرا در کشور دو اتفاق مثبت رخ داده است: یکی برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری و دیگری برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی که هردوی آنها میتواند به توسعه علمی کشور، استفاده حداکثری از توان داخل که بسیار بالا هم هست، رفع نیازهای فناورانه کشور و بومی‌سازی کمک مؤثری کند.

حرکت‌های ما در شرایط تحریم سرآغازی برای رهایی از وابستگی است 

جلسه هماهنگی نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد ایران با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و اعضای کمیته مدیریت این شرکت و با همراهی مدیران عامل  گروه فولاد مبارکه برگزار شد.

 مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه تصریح کرد:  در شرایط تحریم ما ناچار به حرکت هستیم که البته در این شرایط، حرکتهای ما سرآغازی نو برای رهایی از وابستگی است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره و نمایشگاه بومی‌سازی به هیچ عنوان تبلیغاتی نیست گفت: این فراخوان بزرگ حرکتی ملی است برای پیشگیری از توقف چرخ صنعت فولاد کشور. به خاطر داشته باشیم که این حرکت عظیم فقط به روزهای برگزاری نمایشگاه ختم نمی‌شود، بلکه در ادامه آن باید تمامی واحدهای ذیربط با همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد و سایر فولادسازان، قطعه سازان و تأمین کنندگان به نحوی عمل کنند که کشور دیگر معطل واردات نباشد.

وی به فعالیت مضاعف و دقت نظر در فرایند برگزاری جشنواره و نمایشگاه تأکید کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دقیقا بعد از برگزاری این همایش ملی، کار ما به شکل فزایندهای شروع شود و در نتیجه آن، عزت و سربلندی و غرور ملی به بار آید.

به گزارش خبرنگار فولاد، در بخش آغازین این جلسه، محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت،  به تاریخچه بومی‌سازی در فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: بومی‌سازی در فولاد مبارکه قدمتی به طول عمر پرخیروبرکت فولاد مبارکه دارد. به این معنی که رویکرد مدیریت شرکت از ابتدا بر این مهم استوار بوده است که با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و سازندگان تجهیزات و مواد اولیه، دانش فنی ساخت کارخانه‌های فولادسازی و متعاقب آن ساخت تجهیزات و قطعات را در کشور نهادینه کند.

وی افزود: در این جشنواره و نمایشگاه ملی فرصتی فراهم آمده است تا همه شرکت‌هایی که به‌نوعی در زنجیره تولید آهن و فولاد فعالاند، در آن حضور داشته باشند و توانمندی‌های خود را برای حمایت از تولید ملی به نمایش گذارند. وی از معدن‌کاران، فولادسازان، سازندگان قطعات و تجهیزات، تأمین‌کنندگان مواد و استارت‌آپ‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه‌های این فراخوان بزرگ یاد کرد و گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه در این جشنواره و نمایشگاه به همراه گروه خود آماده است تا تجربیات خود را در قالب پنلهای تخصصی و همچنین در غرفه تعبیه‌شده در نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار دهد. ضمن اینکه با مکانیسم برنامه‌ریزی‌شده و دقیقی که در نظر گرفته است با آغوش باز حاضر است از توانمندی سایر شرکتها ازجمله سازندگان و تأمین کنندگان بهره‌مند شود و از آنها حمایت کند.