وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 20درصدی حقوق بازنشستگان در سال آتی در مقایسه با افزایش 18درصدی حقوق کارمندان، به عنوان تلاش دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان یاد کرد.

به گزارش توسعه ایرانی، در حالی‌که تورم آبان ماه امسال نیز 44.9درصد اعلام شده دولت در تلاش است که حقوق بازنشستگان و کارمندان کمتر از نصف این مقدار افزایش یابد که به معنای کاهش شدید قدرت خرید این اقشار است. با این حال، صولت مرتضوی در دفاع از عملکرد دولت گفت: براساس لایحه بودجه سال آینده دولت، مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ بیش از حقوق سایر کارکنان افزایش پیدا می‌کند.

مرتضوی با اعلام اینکه یکی از دغدغه اصلی دولت افزایش رفاه و معیشت بازنشستگان است، گفت: دولت جدا از افزایش مستمری بازنشستگان، با هدف افزایش بهبود شرایط اقتصادی همه هموطنان، برای افزایش اشتغالزایی و مهار و کاهش تورم تلاش می‌کند.

وی درباره مصوبه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان برنامه هفتم نیز گفت: وزارت کار و صندوق‌های بازنشستگی، هر تکلیفی که مجلس یا دولت مصوب کنند را اجرایی می‌کنند اما باید تصمیم‌های کلان کشور به گونه‌ای مصوب شوند که مدیران در هنگام اجرا مصوبات، با حدقل مشکلات مواجه شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان پیشنهاد داد: نمایندگان مجلس منابع مشخصی را برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی کنند تا این مصوبه ضمانت اجرایی بیشتری پیدا کند چراکه افزایش مستمری‌ها بدون در نظر گرفتن منابع مالی مشخص نه تنها مشکل صندوق‌های بازنشستگی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلی به مشکلات حال حاضر صندوق‌ها اضافه می‌کند.