رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این مجمع، به دغدغه کارگران در مورد برنامه هفتم توسعه توجه می‌کند، بر ضرورت حضور نماینده تشکلات کارگری در کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد.

صادق آملی لاریجانی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سؤال که تدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برطرف کردن دغدغه‌ها و گلایه‌های جامعه کارگری ایران در مورد برنامه هفتم توسعه و اشکالاتی که مطرح می‌کنند، چیست؟ اظهار داشت: هنوز بررسی موضوع برنامه هفتم توسعه کشور را تمام نکردیم ولی کانون بازنشستگان کارگری به ما مراجعه کردند و مشکلاتی را گفتند.

وی افزود: پاسخ ما به بازنشستگان کارگری در مورد اشکالات برنامه هفتم توسعه این بود که گفتیم جلساتی بگذارند تا قبل از اتمام بررسی ما در هیأت‌های نظارت، موارد را بیشتر بررسی کنند. به احتمال زیاد، نمایندگان کارگران بازنشسته در آن قسمت مربوطه با کمیسیون‌هایی که هیأت‌های نظارت دارد، جلسه خواهند گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بعد از برگزاری جلسات بازنشستگان کارگری با کمیسیون‌های هیأت‌های نظارت، موارد و اشکالات مطرح شده کارگران انعکاس پیدا می‌کند و در هیأت عالی رسیدگی می‌شود.

آملی لاریجانی گفت: البته خود نمایندگان کارگران هم باید تلاش کنند که در کمیسیون‌های تخصصی هیأت‌های نظارت که برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند. من هم به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سفارش می‌کنم که از جامعه کارگران بخواهند تا نماینده‌ای از ایشان بیاید و دیدگاه‌هایشان را منعکس کنند.

وی اظهار داشت: در هیأت عالی، آن مقداری که قانون اجازه می‌دهد به دغدغه کارگران توجه می‌شود چون بحث ما فقط بحث سیاست‌هاست و ما در هیأت عالی، هر اشکالی را نمی‌توانیم بررسی کنیم، بلکه از حیث انطباق سیاست‌های کلی است و این موضوع را هم بررسی می‌کنیم.