یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از دولت خواست بدهی 55هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی فولاد را پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، سلمان ذاکر در نشستی با مدیران صندوق فولاد  با اشاره به سیاست‌های ابلاغی تامین اجتماعی و اعلام اینکه در این ابلاغیه بر تامین منابع پایدار صندوق‌ها تاکید شده، گفت: صندوق بازنشستگی فولاد منابع و مصارفی دارد که باید به تعادل برسند اما متاسفانه ورودی صندوق با خروجی آن به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد.

نماینده ارومیه در مجلس بر ایجاد منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد و گفت: منابع پایدار مانند حق بیمه‌هایی است که صندوق دریافت می‌کند یا شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصاد است که زیرمجموعه صندوق است. وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های صندوق بازنشستگی فولاد باید سوده باشد تا بخشی از هزینه های صندوق را تامین کنند، گفت: متاسفانه عمده بنگاه‌هایی که متعلق به صندوق فولاد است یا صندوق سهامدار عمده آن است، نه تنها سودده نیست بلکه زیانده هستند که نشان می‌دهد آن بخش‌های اقتصاد که باید دست صندوق را بگیرند، مانند وزنه‌ای سنگین به پای صندوق بازنشستگی فولاد بسته شده است. ذاکر گفت: مدیرعامل صندوق باید به عنوان نماینده بازنشستگان فولاد پیگیر مطالبات صندوق باشد و بداند که به عنوان نماینده 88 هزار بازنشسته و شاغلانی که اکنون حق بیمه می‌پردازند، باید پیگیر مطالبات اعضا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه دولت ۵۵هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد بدهکار است، گفت: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی انباشته خود اقدام کند زیرا چالش اصلی صندوق فولاد ناشی از مطالبات معوق است.

وی با اعلام اینکه اگر دولت بدهی خود را به صندوق فولاد پرداخت می‌کرد، سود ناشی از سرمایه‌گذاری می‌توانست در برقراری تعادل صندوق بسیار موثر باشد، گفت: اگر دولت بدهی خودش را به صندوق فولاد بپردازد، این صندوق می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب به درآمد‌زایی برسد و حتی به نقطه سربه‌سر نزدیک شود.

وی با اشاره به آنچه در صحن علنی مجلس برای پرداخت بدهی دولت اتفاق افتاد، گفت: وقتی دولت بدهکار است، یعنی حق الناس برعهده دارد و باید آن را بپردازد، به همین دلیل اصرار بر پرداخت بدهی دولت داریم.

نماینده ارومیه در مجلس از مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد خواست پیگیر مطالبات صندوق باشند و گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند و نباید منکر بدهی دولت به صندوق فولاد شود چون این حقی است که امکان انکار آن وجود ندارد. مدیران صندوق فولاد بدون هیچ مشکلی می‌توانند مطالبه‌گر آن باشند و نمایندگان مجلس نیز از این حق حمایت و دفاع می‌کنند.