شماری از کارگران متقاضیان مسکن ملی قزوین که از سال‌ها پیش با پرداخت پول، منتظر مشخص شدن وضعیت خانه‌های خود هستند، برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان اداره کل راه، مسکن و شهرسازی تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این متقاضیان خواستار تثبیت قیمت، تسریع در پرداخت وام و تسریع در ساخت خانه‌های خود هستند.

یکی از این کارگران گفت: دولت وعده کرده بود حداکثر با ۱۰۰میلیون واریزی و۱۰۰ میلیون وام تا سال ۱۳۹۹ این واحدها را به متقاضیان که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، تحویل دهد اما هر دوره بر مبلغ میزان پرداختی این واحد‌ها اضافه می‌کنند.

به گفته وی، هزاران نفر در قزوین متقاضی مسکن ملی هستند که در آخرین مرحله مسئولان شهرسازی اعلام کردند متقاضیان باید ۴۰۰ میلیون پرداختی داشته باشند در عین حال اخیرا نیز ۵۵ میلیون تومان دیگر درخواست کرده‌اند.

او با بیان اینکه این واحدها تا زمان تحویل همچنان دچار افزایش قیمت هستند، گفت: در حالی باید حدود ۴۰۰میلیون تومان پرداختی داشته باشیم که گفته شده به هر یک از واحدها ۴۰۰میلیون وام تعلق می‌گیرد. ما کارگران متقاضی با این تورم اقتصادی و حداقل حقوق دریافتی آیا توان پرداخت اضافه پرداختی‌ها و اقساط بانکی تا ۸ میلیون تومانی  را داریم؟