«میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیست و چهارم مرداد ماه درباره وضعیت نیروهای شرکتی که می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها تبدیل وضعیت شوند و به استخدام دولت درآیند، گفت: این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند و مشکلی از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند اما اگر می‌خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، وی در حالی در ارتباط با عدم امکان تبدیل وضعیت شرکتی‌ها سخن می‌گوید که به گفته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح ساماندهی با هدف تبدیل وضعیت و حذف پیمانکاران در حال آماده شدن برای ارائه در صحن علنی مجلس است.

«رامین اناری» نماینده جمعی از کارگران شرکتی کشور می‌گوید: جالب است فردی که دولت او را بدون آزمون، «قرارداد معین» کرده برای هزاران کارگر که سال‌ها عرق ریخته‌اند و خدمت سازنده داشته‌اند، نسخه آزمون می‌پیچد!

اناری با بیان اینکه «لطیفی لطف کند و برای کارگران نسخه آزمون نپیچد»، ادامه داد: یادمان نرفته دولت رای بدوی و رای تجدیدنظر دیوان عدالت مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری میثم لطیفی را نقض کرد و فردی را که نباید در بدنه دولت باشد در مدیریت سازمان امور استخدامی نگه داشت. حالا او می‌گوید نیروهای شرکتی دولت نباید جذب شوند!

به گفته وی، کارگران به این موضع‌گیری‌ها انتقاد دارند و معتقدند رئیس سازمان امور استخدامی می‌خواهد دوباره طرح ساماندهی را از دور خارج کند چون او دو سال است به همین رسالت مشغول است!