نشست شورای عالی کار با موضوع ترمیم دستمزد قرار بود اواخر تیرماه برگزار شود اما به دلیلِ عدم حضور وزرای اقتصادی دولت، برگزار نشد. نمایندگان کارگری پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت به نتیجه نرسیدن موضوع ترمیم دستمزد در جلسه شورای عالی کار، سراغ راهکارهای دیگری می‌روند.

«علی خدایی» عضو کارگری شورای عالی کار درباره آخرین وضعیت پرونده دستمزد ۱۴۰۲ کارگران گفت: جلسه تیرماه شورای عالی کار با توجه به‌ عدم حضور وزاری اقتصادی دولت و با اعتراض گروه کارگری تشکیل نشد. جلسه به حد نصاب نرسیده بود و آنها که باید درباره ترمیم دستمزد تصمیم‌گیری می‌کردند، حضور نداشتند پس تشکیل این جلسه عملا بی‌فایده بود.

خدایی گفت: در حال حاضر منتظر تشکیل جلسه هستیم که مجددا موضوع را پیگیری کنیم. البته موضوع این جلسه شورای عالی کار حتما باید دستمزد باشد.

عضو کارگری شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که «اگر موضوع ترمیم دستمزد کارگران در جلسه شورای عالی کار به نتیجه نرسید، قدم بعدی نمایندگان کارگری چیست؟» گفت: تشکل‌های کارگری باید در این باره تصمیم بگیرند. نماینده‌های کارگری شورای عالی کار تنها تصمیم‌گیرندگان در مورد مناسبات کلی کارگری نیستند. در واقع نمایندگان شورای عالی کار به نمایندگی از هیأت مدیره تشکل‌ها در شورای عالی کار حضور دارند. هر کدام از تشکل‌های کارگری نماینده دارند و ما نتیجه پیگیری‌ها و جلسات را به نمایندگان اعلام می‌کنیم و در نهایت تصمیم‌گیری می‌کنیم.

خدایی گفت: در حال حاضر به دنبال تشکیل جلسه شورای عالی کار با حضور وزاری اقتصادی دولت هستیم. باید نتیجه آن جلسه را ببینیم و بعد تصمیم نهایی را اعلام کنیم.