در روزهای اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به طور ناگهانی حدود سه هزار نفر از پرسنل خود را با عدم تمدید قرارداد از کار بیکار کرد. به گزارش ایلنا، «آرمین خوشوقتی» کارشناس ارشد حقوق و روابط کار در این رابطه می‌گوید: ظاهراً به‌رغم اینکه کارگران قرارداد مکتوب داشته‌اند، از ابتدای تیرماه با خاتمه قرارداد قبلی، به طور ناگهانی اعلام شده که تعدیل شده‌اید و دیگر ادامه همکاری مقدور نیست.

وی با بیان اینکه «یکی از مشکلات این سه هزار کارگر، بیکار شدن ناگهانی و درخواست برای بیمه بیکاری است»، اضافه می‌کند: ظاهراً تاخیر چندماهه‌ در پرداخت حق بیمه کارگران توسط فروشگاه‌های رفاه موجب شده که وقتی بیکارشده‌ها برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند، به آنها گفته شده که به دلیل اینکه کارفرما حق بیمه را با چند ماه تاخیر می‌دهد، نمی‌توانید از بیمه بیکاری برخوردار شوید! در حالی‌که حتی اگر کارفرما در پرداخت حق بیمه تاخیر کند یا حتی اصلاً حق بیمه را پرداخت نکند، رافع تعهدات تامین اجتماعی در مقابل بیمه‌شده نیست و سازمان باید تعهدات خود را ایفا کند.