کارگران پیمانکاری پتروشیمی ایلام خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان هستند.

برخی از این کارگران به ایلنا گفتند: حدود ۶۵۰ کارگر پیمانکاری شاغل در شرکت پتروشیمی ایلام در شهرستان چوار هستیم که چند سال است به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

این گروه از کارگران با بیان اینکه در قانون کار نیز بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده، با این‌حال اجرای این طرح در شرکت ما همچنان مسکوت مانده، گفتند: عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد کارگران باعث شده درآمد مزدبگیران این واحد پتروشیمی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند. آنها با انتقاد از رویه پرداخت عیدی و سنوات خود گفتند: به‌رغم چندین سال سابقه کار در پتروشیمی ایلام، کارفرمای شرکت پیمانکار هر ماه حقوق و سایر مزایای دریافتی را به همراه مبالغ کمی به عنوان عیدی و سنوات به حساب کارگران واریز می‌کند و این موضوع در پایان سال و در آستانه سال جدید، وضعیت معیشتی ما را بر هم می‌زند.

این کارگران با بیان اینکه تا زمانی که قراردادهای موقت یک ماهه وجود دارند، چالش پرداخت عیدی و سنوات کارگران نیز وجود دارد، گفتند: مشکل پرداخت ماهانه عیدی و سنوات کارگران روزمزدی در پتروشیمی ایلام همه‌ساله یکی از مسائلی است که کارگران را دچار مشکل کرده و ما در پایان سال در تامین هزینه‌های سال جدید با مشکل

روبرو می‌شویم.